Anbefalte innlegg

heisann...

har ett lite vannlekkasje problem med min s4 92 modell.

stor parkert med forhjula ca 10cm lavere enn bakhjula ei natt da det var skikkelig regnvær.

og neste dag så var det en stor dam fremme på førersida.

noen gode ideer om hvor dette vannet kommer inn.

har aldri skjedd noe sånt før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to vanligste årsakene til at vann kommer inn på disse bilene er enten fordi dreneringen til takluka er tett (hvis du har det, men da burde det vel kanskje ikke være snakk om store mengder vann) eller at dreneringen til 'kassa' mellom motorrom og frontrute er tett slik at det renner vann inn rundt tetningen til vifteanlegget. Løsne det store plastdekselet over og se nedi, du ser fort om det er mye vann der :) For takluka sin del kan du jo se om det ligger vann oppi 'takrenna' der eller om det har rent ned i slangene (som er i hjørnene).

Hvis du ikke ser noe vann noen steder så kan du jo begynne med å ta av den nedre halvdelen av dashbordbekledningen på førersiden for å se om du ser tegn etter vann. Se etter dråper som henger rundt ledninger, wire til panseråpner, luftekanaler til vifta osv. Når du ser hvor omtrent vannet kommer fra er det lettere å lete videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aiight har forøvrig ikke takluke :)

takker for svar får sjekke i morra viss eg gidde go natt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vet du hva, det samme trøbbelet hadde jeg på S4èn min, ta av dekselet mellom frontruta og motorrommet,,, i bunnen av det "rommet" du åpner der er det noen drenrør som hos meg tettet seg av blader og dritt... Når det blir for mye vann her, renner det ned der varmeapparatvifta står montert i karrosseriet... Tar deg ti minutter å fikse, men gjør det, fukt i bil vinterstid er som å kjøre sierra det vet du;) Håper dette hjelper..

 

Skriv inn hva det var da, til hjelp for evt. andre med samme prob! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vet du hva, det samme trøbbelet hadde jeg på S4èn min, ta av dekselet mellom frontruta og motorrommet,,, i bunnen av det "rommet" du åpner der er det noen drenrør som hos meg tettet seg av blader og dritt... Når det blir for mye vann her, renner det ned der varmeapparatvifta står montert i karrosseriet... Tar deg ti minutter å fikse, men gjør det, fukt i bil vinterstid er som å kjøre sierra det vet du;) Håper dette hjelper..

 

Skriv inn hva det var da, til hjelp for evt. andre med samme prob! ;)

 

fant ut at det var ett tett drensrør ja.

men det var ikke det som var på førersida men det som var delvis under varmeapparatet omtrent på midten av frontruta , altså nede i det rommet som vifte greiene er da hehe..

vanskelig og komme til tok ett langt skrujern og fikla nedi hølet og pirka opp no dritt barnåler og diverse morro.

trødde nedi en eldgammal støvsuger og sugde opp det som jeg kunne.

tok deretter vannslangen uten tut og trødde delvis nedi hølet og satta på fullt trykk,og jaggu rant det gjennom så nå funke det fin fint :)

 

Kanooon!!!

 

by the way er det kupe\pollenfilter på denna bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette etter det filteret selv uten hell på den gamle S4èn min, skulle tro det var...

 

 

Det var det/de hullene som er der jeg mente ja ;) akkurat de samme som var tette på min!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepphhhhhh..

Hvem har vel ikke hatt tette dreneringer der?

Den pakninga rundt varmeapparatet holder ikke mye på vannet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

by the way er det kupe\pollenfilter på denna bilen ?

 

Hvis du har klimaanlegg/ac har du ikke filter og kan heller ikke sette på.

Hvis du ikke har klima/ac så finnes det et filter å sette på istede for den nettingkula som er tredd over luftinntaket til viftehuset. Snarlikt et k/n konfilter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepphhhhhh..

Hvem har vel ikke hatt tette dreneringer der?

Den pakninga rundt varmeapparatet holder ikke mye på vannet :)

 

Så sant så sant... Ble i grunn litt redd for ødelagt elektronikk og jeg, men det gikk da bra, kanskje verre om "man ikke har tid til å fikse det" så det blir liggende en stund : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant så sant... Ble i grunn litt redd for ødelagt elektronikk og jeg, men det gikk da bra, kanskje verre om "man ikke har tid til å fikse det" så det blir liggende en stund : nei :

 

Tro meg, du får tid så snart du svinger til høyre og får en flom av vann veltende inn over føttene. Du får faktisk tid veldig fort på nærmeste bensinstasjon : smil :

btdt ja. Overraskelsen var vaffal stor kan man trygt si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det som skjedde meg og, fullt av vann plutselig inn på rista på høyrefoten, kvakk faktisk og... Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og samme porblemet med vann i bilen....

Jeg har en Passat 99 STV, men her ligger vannet bak førersetet.. tror dere at det kan komme fra tett drenering ved torpedoveggen der også?

Har ikke takluke.

 

 

Jan D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og samme porblemet med vann i bilen....

Jeg har en Passat 99 STV, men her ligger vannet bak førersetet.. tror dere at det kan komme fra tett drenering ved torpedoveggen der også?

Har ikke takluke.

Jan D.

 

 

Vann i bil er tydelig vis populert for tiden....

 

Har for tiden min Typ 85 90q stående til tørk, hadde mye vann på gulvet bak å litt foran. Demonterte det som kan demonterest bak, men fant ingen plasser der vannet kunne komme inn.

Etter litt mere leting fant jeg ut at vannet kommer inn foran, ved vieren til panseroppner, drypper derifra å ned i kabelkanalen som går langs kanalen, for så å renne ut på gulvet bak.

 

Konklusjonen er at hvor vannet samler seg sier lite om hvor det kommer inn....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..takk for tipset... Jeg får begynne mitt søk etter "kilden" til vått gulv i dag....

 

 

 

Jan D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fukt på gulvet bak, høyre side...(ikke soltak).

Pakninger ser 100% ut, og har blitt silikon behandlet både innvendig og utvendig.

 

Forslag?

 

Arne K

(har nå borret 5mm hull i hjørnet av gulvene...liker ikke å bli våt på føttene)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fukt på gulvet bak, høyre side...(ikke soltak).

Pakninger ser 100% ut, og har blitt silikon behandlet både innvendig og utvendig.

 

Forslag?

 

Arne K

(har nå borret 5mm hull i hjørnet av gulvene...liker ikke å bli våt på føttene)

 

Bror hadde lekkasje på samme måten på sin x-typ89. Der endte vi opp med å ta ut baksetet, b stolpe-deksel, passasjersetet og løfte opp dørkmatta baki der. Spylte på med hageslange for å se hvor vannet kom inn, og det kom faktisk inn langs pakninga på døra. Justerte opp dørramma litt så var problemet borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har å vannlekkasje i min bil for tia..Er en golf 79'..Men dette begynte etter at bilen fikk sveist nye innerkanal+ytterkanaler...Kan det ha noen sammenheng??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forøvrig problemer med fuktighet under reservehjulet mitt, på min S2 coupe..

 

Noen med samme problem som har noen tips?

 

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forøvrig problemer med fuktighet under reservehjulet mitt, på min S2 coupe..

 

Noen med samme problem som har noen tips?

 

 

Mvh Geir

 

Det hadde jeg på den gamle S4èn og Geir, kan være refleksplata på koffertlokket, tetningspakningen rundt koffertlokket, eller lyktene dine, skru evt. deksler av og få en som ikke har klaustrofobi til å ligge i kofferten din med lommelykt, mens du står ute å spyler..

 

Grei måte å få svar på lekken din:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg på den gamle S4èn og Geir, kan være refleksplata på koffertlokket, tetningspakningen rundt koffertlokket, eller lyktene dine, skru evt. deksler av og få en som ikke har klaustrofobi til å ligge i kofferten din med lommelykt, mens du står ute å spyler..

 

Grei måte å få svar på lekken din:)

 

 

Takker for tips.. får prøve når det blir varmere i været.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.