#1 Skrevet April 13, 2009 Noen som har vært borti dette før? De siste ukene har det begynt å knirke veldig i fører døren.. Prøvde å kjenne om hengslene begynte bli slakke, men kjennes ikke sånn ut. Og det skal de vel strengt tatt ikke bli på en 2-3 år gammel bil med 60000 på telleren?? Noen andre med B7 eller B6 som har vært borti dette? Og hva kan eventuellt gjøres?? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2009 Hengslet er ikke bare tørt da? Smøring hjelper ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2009 Litt sprayfett og saken er løst tipper jeg. Ikke uvanlig at hengslene blir litt tørre etter en vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2009 Har sprayet 5-65 der men hjalp ikke. Virker som det kommer oppe over vindu lissom.... Har hørt om lister som knirker på nyere BMW lissom, kan dette være noe a det samme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2009 Døren min knirket når jeg åpnet den - men forstår det ikke er det som er problemet hos deg ? Prøv å ha på noe slilicon spray på listene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2009 min å knirket men du må prøve å spraye litt over alt ved hengslene.. hvis du skjønner hva jeg mener- ikke være så fisefin:p så kan du tørke bort det som er til overs etterpå daveitu: vinke : det funker ps 5-56 er det ikke så mye smøring i den er liksom veldig tørr,prøv heller wd-40 feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2009 Tipper det er den "fjærbøylen" som er rustet nedi der den sitter fast, dvs ikke selv hengslen, men den som bremser døra. Eventuelt de som går imot denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2009 var opp hengslene til ca 60 grader. spray feks crc, wd40.. på hengslene, åpne og lukk så døren helt 15 ganger og gjentadet hele. det er ca det audi sier i sin repløsning på knirk i de hengslene:) funker ikke alltid uten varming da sprayen ikke trekker inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2009 Takker for mange gode svar.. Skal prøve meg på dette og gi tilbakemelding! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2009 Står vel som et eget punkt på 60k km service at dørhengslene skal smøres opp. På VAG bruker de et vannfast hvitt fett, så jeg hadde prøvd det hadde jeg vært deg. WD40 og annen tynn olje vasker man vel bort ganske fort vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 14, 2009 Står vel som et eget punkt på 60k km service at dørhengslene skal smøres opp. På VAG bruker de et vannfast hvitt fett, så jeg hadde prøvd det hadde jeg vært deg. WD40 og annen tynn olje vasker man vel bort ganske fort vil jeg tro. Sant dette, men det er forebyggende.. om knirken først har kommet så må man først bruke noe som "kryper" bedre for å komme inn så eventuelt smøre med noe tykkere etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2009 Hvit lithium grease fungerer best på dørhengsler og sleidespor på seteunderstell osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2009 Hvor kjøpes dette hvite fette da?? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2009 Har ikke skaffet fett ennåp men prøvd WD-40 for det skulle visst smøre bedre enn 5-65 var det non som sa! Og har klina på masse, masse! Men like ille forde! Virker og høres ut som det kommer oppe i døra mot taket lissom!??? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2009 Biltema har en egen spray med noe fett som er laget til hengsler. Jeg brukte det på min bil nettopp, og der forsvant all knirking med en gang nesten. Sprayet på, åpnet og lukket noen ganger og det var bort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 16, 2009 Biltema har en egen spray med noe fett som er laget til hengsler. Jeg brukte det på min bil nettopp, og der forsvant all knirking med en gang nesten. Sprayet på, åpnet og lukket noen ganger og det var bort! Ok! Men er det hengslene som knirker på min bil??? Hehe! Kan de være noe pakning greier? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 16, 2009 Er det sånn å forstå at det kun knirker den først centimeteren når du åpner døra, og ikke når den kun henger på hengslene uten å være borti lister osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 16, 2009 Slutter knirke så fort jeg åpner døren og ikke en lyd selv om jeg rykker opp og ned når den er åpen! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 16, 2009 Slutter knirke så fort jeg åpner døren og ikke en lyd selv om jeg rykker opp og ned når den er åpen! Jørn Aha, så det knirker når du kjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 17, 2009 STEMMER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 17, 2009 (endret) jeg tror jeg har samme problemet på min A3 nå.. sjekk om det knirker om du åpner vinduet.. det gjør det ikke med meg.. hva skal man smøre listen på toppen av vinduet der med ? er jo en slags "filt" (hadde samme problemet i fjor sommer og, men det hjalp ikke så veldig med en silikonstift...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 17, 2009 STEMMER åååååååååjaaa neimendablirenoeannet!!! har du skjekket at intriøret på døra ikke gnikker mot dashen noe sted og at det ikke mangler noen skruer eller klips i dørtrekket? virker vinduet akkurat som det skal? kansje det er noe inni der som er knekt? det hendte på golfen min- vinduet gikk litt tregere opp men virket og da jeg åpnet "dørtrekket" ramlet delene ut...vaiere og masse plastdeler som holdt seg sammen så lenge døra var sammenskrudd men når jeg åpna den så...kjøpte hele innmaten ny og alt ble tipp topp. bare noen tanker jeg hadde om hva det kunne være.lykke til på jakten: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 18, 2009 Prøv å smør listene med silikon (pasta er bedre enn spray). det kan og være knirking om vindusramma ikke er helt fast (har hatt det på min bil), eller som nevnt av Tom Rune, interiør som gnikker. Kan testes med å legge press på forskjellige steder og høre når det evt blir bedre. Men lykke til, tror du trenger det!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 19, 2009 Prøv å smør listene med silikon (pasta er bedre enn spray). det kan og være knirking om vindusramma ikke er helt fast (har hatt det på min bil), eller som nevnt av Tom Rune, interiør som gnikker. Kan testes med å legge press på forskjellige steder og høre når det evt blir bedre. Men lykke til, tror du trenger det!! He he! Klikker på den lyden så trenger nok lykke til!! Skal forske litt på det Takker gutter Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 3, 2009 åååååååååjaaa neimendablirenoeannet!!! har du skjekket at intriøret på døra ikke gnikker mot dashen noe sted og at det ikke mangler noen skruer eller klips i dørtrekket? virker vinduet akkurat som det skal? kansje det er noe inni der som er knekt? det hendte på golfen min- vinduet gikk litt tregere opp men virket og da jeg åpnet "dørtrekket" ramlet delene ut...vaiere og masse plastdeler som holdt seg sammen så lenge døra var sammenskrudd men når jeg åpna den så...kjøpte hele innmaten ny og alt ble tipp topp. bare noen tanker jeg hadde om hva det kunne være.lykke til på jakten: rolleyes Lurer på om det kan være vinduet som er problemet jeg nå! Høres ut som det knirker når det går opp fra nedre posisjon! Kan dette være noe reklamasjon greier? I og med at garantien er gått ut! jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...