Hyling Sinter clutch (nye bilder etter montering, skal det være slik?)

Anbefalte innlegg

Hylingen på min sinter lamell har ikke gitt seg nå, etter 1.års bruk.. Blir nesten bare værre..

Den er montert på en S4 2.2Tq..

Så skal nå ned med kassa og sjekke ut hva som er feil.. Lurer på om svinghjulet kan være glassert fra tidligere, da forige clutch bare varte i 2-3 år (original fra forige eier)

DSC01547.jpg

Men lurer på om det er svinghjulet eller trykkplata som gjør at det blir lyd..

Annyone?

DSC01275.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå demontert, skal vell ikke se slik ut etter 12 mnd? : klø :

P4140003.jpg

P4140005.jpgP4140001.jpgP4140006.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd å slure vel mye ? :)

Ikke vet jeg, men når du først må bytte: kjøp sachs racing forsterket trykkplate, ny orginal lamell...

Dette ble kørt på en S4 med 430 hk uten problemer. Meget god pedal, dog litt hardere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problem ifjor. hadde en lamell som er veldig lik din fra jonus. den hyla og skrek noe sinsykt, men etter noen månder ga det seg. når jeg skulle bytte til enkeltmasse svinghjul etter ett år så plukka jeg det ifrahverandre, og lamellen min var akkurat lik som din:( hørte litt rundt, og det er vist vanlig. sinterlamellene tåler ikke noe sluring, da tar de kvelden rimelig fort:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sopass, så er ikke noe og gjøre med dette.. Svinghjulet mitt har fått bra slitekant åsså ser det ut for, så må vell ha nytt det åsså? Rart den ikke tåler mer en et år da :o

Min hylte og skrek bra nå før jeg demonterte og det ga seg heller ikke :(

Hvor kjøper jeg sachs forsterket trykkplate da? og ser det ut for at jeg kan bruke dette svinghjulet egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kai roger bakken har trykkplate til deg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville nok dreid av svinghjulet litt, men er kansje like billig å få tak i ett nytt brukt... ev. kan du jo få vulket om lamellen din, så går sikkert fint å bruke svinghjulet ditt, siden den bare vill fortsette å slite på samme sted, og det er ikke så dyrt heller.. alle som selger sachs kan skaffe deg den forsterka trykkplata..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vell, da ser det ut for at jeg prøver og få tak på et brukt svinghjul..(nytt koster $490) eller dreie av mitt, da jeg har en kompis som er flink med slikt. Og da kjøpe forsterket trykkplate med org lamell? Koster denne trykkplata mye tror du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut ca 3900 for forsterket trykkplate:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker sikkert fint det, men jeg har ingen aning hva den trykkplata koster. sikkert noen her inne som vet delenr. på den du trenger, så er det litt lettere å ringe rundt å høre på pris. jeg har foresten en org. lamell liggende, som er ny-vulket, som du kan få billig om du trenger. har kun gått fra garasjen, og opp til vekstedet mitt, så ser ikke att den er brukt engang.. send en pm om det er int.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sende dg PM når jeg vet om det blir forsterket trykkplate og org lamell ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send PM til bror, Trygve Holien.. Tror han har svinghjul til deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du delenr for Sach Performenc trykkplate til AAN og org. Sachs lamell. Er 99% sikker på delenr.

Kan anbefales;) Er som Tormod sier, litt tyngre pedal enn org, men "trygt" å slure med.

Mvh

DSC00030.jpg

DSC00012.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, greit og vite det :).. Er litt usikker på clutchvalget nå ja.. Er mye og velge i, og mange kombinasjoner med original lamell å forsterket trykkplate feks.. Så er litt usikker.. Trykkplata til sachs er ikke akkurat så veldig billig heller ;)

Finnes noe på E-bay fra Gripforce.. Grei pris, men usikker på holdbarhet, selv om dem sier dem holder mål med sachs og andre kjente OEM merker..

Men tåler da 290 hk står det

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-1-CLUTCH-KIT-93-94-AUDI-S4-AVANT-2-2L-TURBO_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14Q2el1262QQhashZitem400035136491QQitemZ400035136491QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2640wt_752

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til 290 hk holder vel fint den orginale lamellen, og trykkplata. er jo flere hundre biler som går med det her i landet sikkert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits med forsterket til den effekten nei... !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bruke Spec clutch stage 5 trykkplate og org lamell? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.