#1 Skrevet April 13, 2009 har endel ventiltikking i audi 90 min,hvor mye jobb er det og skifte ventilløfterne?og er det kostbart hos et verksted? og hva annet lønner det seg og skifte samtidlig?regreim,vannpumpe,noe annet? hvor mye kommer en sånn jobb på hos et verksted?har 10 tomeltotter selv,så gjøre det selv er nok utelukket:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Sikker på at det ikke er vakumpumpen som drives av kammen som tikker? Det høres ut som ventiltikking. . Det kan du teste ved å dra den ut, så starter du motoren uten vakumpumpa i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 nei er ikke sikker,tikker endel på tomgang,men når jeg kjører på litt høyt turtall,så blir det helt jævlig:p har fått et verksted til og regne på det,så får vel et svar i slutten av uka,eller til neste uke. hvor sitter den vakumkoblingen tilkoblet da?for da kan jeg prøve det i morgen. ellers så blir det nye ventilløftere og trimkam. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 nei er ikke sikker,tikker endel på tomgang,men når jeg kjører på litt høyt turtall,så blir det helt jævlig:p har fått et verksted til og regne på det,så får vel et svar i slutten av uka,eller til neste uke. hvor sitter den vakumkoblingen tilkoblet da?for da kan jeg prøve det i morgen. ellers så blir det nye ventilløftere og trimkam. vakumpumpa sitter skruvd fast i toppen rett ved siden slangen som kommer fra radiatoren og går inn i toppen. skruv ut de 2 skruvene den er festet med og trekk pumpa ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2009 ok,da skal jeg prøve det i morgen,orker ikke og bruke bilen så mye sånn som det tikker nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Regner med du har sjekka hvor mye olje det er på motoren? Hver gang min begynner og tikke fyller jeg på en skvett ekstra med olje, og så er tikkinga borte en stund til..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2009 Regner med du har sjekka hvor mye olje det er på motoren? Hver gang min begynner og tikke fyller jeg på en skvett ekstra med olje, og så er tikkinga borte en stund til..... har sjekket det ja,og oljenivået er bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2009 På min har jeg det vel faktisk litt over det skraverte område på peilepinnen for og få den til og slutte og tikke.... De hydrauliske ventilløfterne burde vært byttet, men skal snart enten overhale eller bytte motoren uansett.... Hvor langt har din gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 snart ferdig innkjørt:p 362000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...