Striper i lakken - Hærverk

Anbefalte innlegg

Igår natt var det nokon som stripa opp bilen min. Dette skjedde på nattes tid og det er jo nesten umulig og finne ut kem som gjorde dette, uheldigvis.

 

Det er 2 striper som er lokalisert rett bak bakdøra og viser tydlig.

Når eg kjenner på stripene med negla kjenner eg det er eit lite hakk der, har vasket bilen med bilpleie shampoo men det er ingen forskjell. Ein ting eg la merke til var at stripene blir vekke rett etter vask, men så når bilen tørker igjen blir dei like synlige.

 

Anbefallinger om kva som må gjerast for og få dette fint igjen?

Er det håp for og få dette fint igjen? Eller må eg faktisk lakere omigjen?

 

Håper på svar, takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sansynlig vis må du lakke, men det går jo an å prøve å pensle fint i stripene og så slipe det fint etterpå og polere det oppigjenn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil ikkje bli forbedring ved og polere med eit polerings produkt med mykje cutting i ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil ikkje bli forbedring ved og polere med eit polerings produkt med mykje cutting i ?

 

Jo,det kan hende.Få noen som driver med polering til og se på det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det blir betere ved polerige er vanskelig å seie uten bilde men det er no berre å prøve å rubbe og polere so ser du det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder (dorlige mobil bilder).

 

Eg har mine tvil på at det kan polerast vekk, men tenkte eg sku høre litt rundt først..

 

attachment.php?attachmentid=120631&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=120632&stc=1

Bilde109.jpg

Bilde110.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner du ripene med neglen? De kan nok pyntes på....men får ikke fjernet de om du kjenner de godt med neglen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, eg kjenner ripene med negla, men ikkje veldig godt.

Den ene er litt værre en dei andre..

 

Kor mykje må eg lakkere oppigjen for og fikse på dette evt og at det skal sjå fint ut ( ingen forskjell ) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff, det der er ikke no gøy. kjett når folk går å gjør slikt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aboslutt ikkje. Er bare og bite i det sure eplet og få det fiksa fortest mulig :)

Sommern kommer med stormskritt (vertfall her i Førde) så det er viktig og få den på vegen igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner du de, er de der dessverre. Ikke noe i verden som er mer irriterende. Scratch-X fra Meguires vil redusere synligheten noe, men de der går ikke vekk.

 

Jeg har fått en som er lik, men bare en : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 knuste ruter, lakke opp igjen døra og lakke opp igjen c stolpen på en passat sedan koster ca 6500,- så vil tippe du får lett lakka opp igjen det der for 2k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikkje han får lakka det for 2000.- for berre start tida er på ca 2000.- tenker det er nermere 3500.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye research har eg fått dato på kortid arbeidet skal bli utført og pris.

Siden eg kjenner eit par som jobber på verksted rundt om i Førde med lakkboks har eg fått dette, veldig billig.

 

1500,- og da skal han slipe ned og lakke oppigjen.

Dette er også ein kar som lakkerer til det daglige, så resultatet blir bra(håper eg).

 

Eg gleder meg til dette blir fikset.

Skal legge ut bilder når jobben er gjordt så dere får se resultatet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare som et tilleg til det som står her fra før, samme om du kjenne ripen med neglen eller ikke så går det ann å vannslipe med fint papir (P1500-2000)til du ikke ser ripene lengre og deretter rubbe (polere) opp igjenn, men dette er KUN så lenge ripene ikke har gått gjennom klarlakken og inn til basen (fargen).

 

(Men sliper du for mye slik at du kommer gjennom MÅ du lakkere alikevell)

 

 

Bare et tips til folk som kansje ikke har så lyst til å lakkere etter noe sånt har skjedd.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.