Montere senkefjører, verktøy/verksted?

Anbefalte innlegg

Må innom NBS en dag snart og kjøpe ny radiator til audien, og da tenker jeg å kjøpe noen slike senkefjærer med det samme jeg er der.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har verktøy til å foreta ett fjær-bytte round-bout på bilen og som hadde hatt mulighet til å hjelpe/lære bort hvordan man gjør det.

I samma slengen kunne jeg tenkt meg å vite hvor det lønner seg å ta hjulstillingskontroll uten å tømme lommeboka. Har forstått det slik at det fort havner på 1500,- for en bil av denne typen.

 

- Aleksander

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

80'n er såpass viselig anlagt at det er temmelig enkelt å bytte fjærer og slikt med lite spesialverktøy, allikevel bør du ha fjærklemmer og demperverktøyet til forstillinga fra f.eks. Biltema. Litt avhengig av hvilke dempere du har foran finnes det kit for dette, evt. må du handle inn en lang pipe til toppmutteren og slipe et hull midt på så du får ut umbrakonøkkelen der. Leter du litt er det mange som har gjort det her på forumet, og kjøper du Haynes-manualen (kan evt. lånes på biblioteket!!) har du alle momentene og annet nyttig for hånden!

Er det noe å justere på bakhjula på disse forresten? I såfall slipper du unna med en forhjulskontroll, og det er i hvertfall ikke over 1500. (Volvo i Tønsberg er innehaver av en 'ekspert' på hjulstillingskontroll, så gå gjerne dit!)

Skal ikke ta på meg å gjøre jobben sammen med deg, men gutta i Fjøse' kan hende er mer villig til slikt? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hjulpet, men har nok med å få samla sammen min egen bil om dagen, dessverre. Vet ikke hvordan det er med plass i fjøset om dagen heller, mye bil som går inn og ut der for tida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nettopp vite at jeg ikke kan stå i oppkjørselen til utleier lengre, og må flytte bilen bort til asylmottaket eller noe.

Siden det nesten er garantert at det blir nytt innbrudd i bilen, evt at den blir stjålet, dropper jeg alt av mods fram til jeg flytter :(

 

Takk for hjelpen tho..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Milde.. : faint :

Hvor bor du forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite innskudd til den spesialpipa Bjørn:)

Mener jeg fikk tak med en ringnøkkel da jeg hadde cab'en. Det er dog "noen" år siden :o

 

11-569_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.