#1 Skrevet April 13, 2009 noen her som vet helt sikkert hva som er forskjell på xenon oppsett og ikke xenon oppsett?? bilen min er en A4Q Avant 04mod den har fått xenon påmontert ikke xenon lykter på alle lamper ink. ekstralys (sistnevnte er sikkert bare lookalike pærer eller no...ikke sjekket ordentlig) men om jeg skulle fått dette "ordentlig" (er vel bare nærlys som kom org som xenon på disse? da er det vel ny fanger med hull for spyledyse, selve spyledysene, slanger til dette, og det har vel en egen motor? er det forskjell på selve tanken? bryter/regulator på stabstag (selve staget er vel likt?) og nye lykter (hva er egentlig forksjell på lyktene?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 Skal du ha det godkjent må du ha lamper med orginal xenon og automatisk justering og lyktespylere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 men hva er den fysiske forskjellen på selve lykta?? bare baklokket eller er det noe på selve glasset/reflektoren og? grunnen til at jeg lurer på det er vist jeg skal kjøpe ettermarkeds lykt så er det om jeg da skal kjøpe for "med xenon" ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2009 Hvis bilen har orginalmontert xenon så kan du sikkert sette inn ettermarkedslykter med xenon pærer. Hvis den ikke har orginalmontert, så vil jeg tro at dette må monteres og godkjennes først. Spurte om "ettermontering" på min bora og fikk da til svar. Sitat "dett vil koste så mye at det lønner seg å kjøpe ny bil" tror ikke de var intr i verken å hjelpe meg eller hadde oversikt over hva jeg trengte av deler. En ting er i alle fall sikkert. Billig blir det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2009 Tror nok hele innmaten er forskjellig da xenon og halogen pærer har forskjellige lysbuer. Eneste måten å få godkjente på er med origianl Xenon lykter, lyktepsylere og auto leveling. DYRT!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2009 Tror nok hele innmaten er forskjellig da xenon og halogen pærer har forskjellige lysbuer. Eneste måten å få godkjente på er med origianl Xenon lykter, lyktepsylere og auto leveling. DYRT!!! tja, trenger det jo ikke? Tipper jeg skulle greit det under 5.000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2009 ^^ Nei hvis ikke planen er å få ting godkjent så finnes det jo mange veier til xenonverden Christoffer, er planen din å bare få Xenonlys så er jo veien grei siden du har en B6 som ble levert med linselykter ser dette helt greit ut. Er vell snakk om H7 pærer. Dette er dog ikke en løsning som slipper gjennom EU kontroll eller annen teknisk kontroll. (Hvis man ikke kjenner en kompis på verkstede da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2009 Mente for å få det godkjent da her er komplett sett for ALWR kufatec link Så trenger du lyktene. Og evt spylersak, hvis du ikke har det Er det ikke vinterpakke på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2009 Edit: Så jeg hadde glemt å refreshe siden før jeg postet.. Han over meg kom med samme svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2009 bilen HAR allerede fullt xenon i alle lykter, men det er ikke org, forrige eier har ettermontert dette....så derfor lurer jeg på om jeg burde bestille lykter FOR xenon når jeg skal bytte lykter....så tar jeg fanger med lyktespylere når jeg skal ha s-line fanger etterhvert....... en gang har jeg vel tenkt å få det godkjent...men tar ikke det så tungt nå med det første, så tenkte bare jeg kunne skaffe en del her og en del der etterhvert som jeg bytter ut ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 18, 2009 Er det noen direkte årsak til at du vil bytte lyktene? Ikke fornøyd med lyset eller er det ødelagt? Tror ikke den visuelle forskjellen er så stor...Noen B6ere der ute som kan avklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2009 har bare tenkt å ha ettermarkeds lykter....ikke noen anna grunn....og da må det jo være en årsak til at man kan velge xenon/ikke xenon.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 18, 2009 Ah.....Usikker, men kan være at det er forskjell på tilkoblingskablene på xenon og halogen lyktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 19, 2009 Låner denne tråde litt. Har kjøpt meg et sett orginale xenon lykter på ebay, som jeg skal montere så snart de dukker opp på posten. Må jeg ha den auto leveling saken, eller vil det fungere fint uten? Bryr meg ikke så mye om å få det godkjent. Må jeg programere om til xenon med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 19, 2009 Jeg antar at du må bestille uten xenon fordi de lyktene har lyspare sokkel til H7 og H11 (eller noe sånt) mens de til xenonpærene er anderledes. Når du bestiller et Xenon ettermonterings kit bestiller du kittet til de soklene du har i lyktene. F.eks et ettermonterings kit til H7. Da passer de nye Xenon pærene rett inn i soklene. Jeg regner med at de ettermarkedslyktene har de samme soklene som de originale men sjekk før du bestiller så slipper du å bestille nye xenon kit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...