#1 Skrevet April 13, 2009 Sliter med og få ut dynamoen i min Audi A6 4b 99-modell 1,8T Bolten som sitter under dynamoen kommer borti viften så jeg får den ikke nok ut til og dra ut dynamoen! Må jeg bort med viften, eller er det andre enklere metoder? Vist viften må bort må jeg vel ut med radiatoren og div 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2009 sitter ikke den vifta skrudd med 7 eller 8mm umbraco fra baksiden? hvis det er tilfelle er det ikke noe problem å bare løsne den for å få ut bolten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2009 Viften henger fast i en aluminiumsplate... Liksom som et nav... Er dessverre ikke så god til og forklare Bolten treffer aluminiumsplaten og ikke viftebladene av plast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2009 takk for svaret... det hjalp meg faktsik, var bare jeg som misforstod en stund Tusen takk.... Men nå har jeg skiftet børster og spenningsregulator på dynamoen, men er fortsatt ingen tegn til lading når jeg har montert alt i samen igjen og starter opp... den er fortsatt like død Er det noen som har noe løsning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2009 Svidde dioder i dynamoen. Om du skal skifte de, må du være brukbar med lodde bolten. Og som regel sitter de på innsiden av huset til dynamoen, så hele greia må deles. Kjøp heller ny. Men sjekk at batteriet tar imot strøm med en lader først. Dynamoen kan ikke lade et deffekt batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2009 Har lada batteriet. Ser fint ut det. Gav opp, sendte bilen på verksted. Har ikke tid til og skru på bilen selv. Mye arbeid på jobb for tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...