#1 Skrevet April 13, 2009 Har et problem med bremsene på min Passat 3BG. Når tempen kryper nedover mot null grader mister jeg bremseeffekten. Har vel i grunnen kalkulert med at det er vann som har samlet seg i bremsekraftforsterkeren og lager en propp nå denne fryser. Har ingen problemer når det er varmere enn 2-3 grader. En bekjent var på service på Møller og de sa det var ikke uvanlig og fortalte at de hadde drenert vannet fra bremsekraftforsterkeren hans. Problemet var også borte. Skjønner ikke helt hvor de har drenert dette? De hadde ikke skiftet bremsevæsken. Noen som vet noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2009 Vanlig problem det på 3bg det der. Man fjerner bare en propp i vannkassen rett under bremsekraftforsterken slik at alt vann bare renner rett ut igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2009 Proppa som sitter i vannkassen? Eller en propp på bremsekraftforsterkeren? Ser ikke sammenhengen med vann i vannkassen og frosne bremser...tror jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2009 Det som skjer er at drenneringen i vannkassen tetter seg, og da suger bremsekraftforsterkeren i seg vannet, så det du burde gjøre er og fjerne den proppen i vannkassa, mener den sitter under batteriet. (husker ikke helt) På nyere audi(husker ikke årsmodell) var dette en aksjonssak som ble gjort på service, men passaten har også dette problemet. Hilsen X-møller mek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2009 Akkurat! Nå skjønner jeg. Bør vel skifte bremsevæske også da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2009 Proppen sitter i vannkassen, men rett under bremsekfraftforsterkeren. Trenger ikke å bytte bremsevæske da det ikke er bremsevæske i BKF. Var også aksjon på Passaten med å fjerne denne proppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2009 Mange takk for svar. Ingenting å si på responstiden iallfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2009 (endret) Var også aksjon på Passaten med å fjerne denne proppen Hehe..kan ikke huske alt etter 1 1/2 år. Men og skifte BKF er ikke noe artigå bytte, husker første gangen jeg "træla" med det låseklipset...f.. å ! Responstiden her på forumet er knallbra til tider! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2010 (endret) Noen som hvet om dette gjelder på en 2002 A6 2.7 også? Har hatt problemer med at bremsene henger på når det er kalldt og jeg føler motstand i pedalen. Har skiftet bremseveske, men hjelper ikke. Tenkte å løsne bremsesylinderen for å se om det er vann der inne, fare for at jeg ødlegger noe da? (pakninger osv?) Bremsesylinderen sitter i 2 skruer med torx i midten av skruene og mutter utenpå, bare å ta av mutterne utenpå for å løsne? Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 16, 2010 Samme problem på A4, A6 og passat 3bg Det sitter 2 dreneringsplugger i vannkassa, en under batteriet og en under bremsekraftforsterker. Den under batteriet skulle fjærnes i følge aksjonsinnkallingen jeg fikk. Jeg fiksa det selv, ble tungvint å kjøre 20 mil tur retur vag verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2010 Samme problem på A4, A6 og passat 3bgDet sitter 2 dreneringsplugger i vannkassa, en under batteriet og en under bremsekraftforsterker. Den under batteriet skulle fjærnes i følge aksjonsinnkallingen jeg fikk. Jeg fiksa det selv, ble tungvint å kjøre 20 mil tur retur vag verksted. Har renska opp dreneringshullet under batteriet, men jeg tror at det kanskje har kommet vann i bremsekraftforsterkeren tidligere. Må vel ut med pumpa for å få ut dette? Virker ikke som det er så lett å løsne pumpa heller, veldig trangt og vanskelig å komme til de skruene på bremsepumpa. Ser nesten ut som jeg må ta av bremseveske beholderen for å komme til, og da blir det vel litt av en luftejobb etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...