Problem med lås på '95 A6

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en '95 A6 sedan som jeg har fått litt problemer med..

Da jeg hentet bilen la jeg merke til at bagasjerommet ikke gikk an å låse. Nøkkelen gikk fint inn, men det var ikke mulig å vri den om inne i låsen, så dette er hele tiden ulåst.

For noen dager siden slo også låsen på førerdøren seg vrang. Nøkkelen går inn og går fint an å vri til høyre (låse igjen), men er helt umulig å få til venstre i låsen. Det går dermed ikke an å låse opp bilen fra førerdøra, noe som fører til at jeg må låse opp fra passasjerdøra. Ved å vri nøkkelen to ganger har sentrallås-systemet fungert fint fra denne døra, men nå har også det gitt seg.

For å låse opp bilen må jeg derfor låse opp passasjerdøra, lene meg over setene og låse opp førerdøra manuelt, noe som er litt tungvint. Bilen har ikke fjernstyrt sentrallås.

Noen tips for hva som kan være galt og hvordan dette kan fikses? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd og ta av dørtrekker og (tatt ut løsekassa) smørt opp, rensket?

Prøv dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklåsen blir ofte vrang.

Sidelåsene blir vrange når stiftene er fulle av gammel stivnet møkk i stiftene, da er det eneste som hjelper å plukke dem i fillebiter og rense. Ikke veldig komplsert men krever litt nøyaktighet og tar noe tid.

I fm låsesylindrene sitter også microbrytere til styring av sentrallås. Hvis disse streiker så stopper sentrallås, i noen tilfeller hindrer defekter der også at sentrallås fungerer fra andre låser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for respons og tips, skal prøve dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.