Hvordan skru av bensin pumpe a8/s8

Anbefalte innlegg

Hei.

skal skifte bensin pumpen på bilen min...

har gått baki bagasje rommet og sett litt,, er det noe spesial verktøy for og få av den svære plast dekselet som er skrud nedpå som må av for og komme til pumpen..ser at det kommer 2 kobber rør ut derifra må sikkert av med de også..

er det bare finne en stor tang og skru til... eller går det til helv#¤% da?

bilen er en s8 98 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Dette gjorde jeg for en stund siden! er ikke noen gøy jobb men det går!

Først skrur du ut tankmåleren. Den er under det hvite lokket du ser der. Bruk en hammer og en liten skrutrekker for å få av lokket. Skru riktig vei! står på lokket hvilken vei du skal skru faktisk. Bruk en nebbtang og dra ut målern og trekk deretter opp hele røret. så kobler du av bensinsrørene du nevnte. Dytt de til siden.

Så brukte jeg en stor skrutrekker og hammer for å ta av den store svarte plast "muttern" du snakker om.

Deretter må finne ut hvilken vei du skal vri pumpeholder for å få den opp. tror du skal vri den med klokka!:) hele den hvite plastdingsen skal opp! og hvis det er en annen kobling på den nye pumpa; test når det går riktig vei slik at du ikke setter ledningene feil. Det gjorde jeg men bare klipte ledningene i toppen og satt på kabelsko og bytta plass:)

Når du skal ha hele holdern ned igjen kan det være vanskelig å treffe. bare ta det med ro og vri sakte på den og prøv å sikte litt. Ta gjerne bilder og lag en DIY på denne:) bare ta bilder og spør om det er noe mer du lurer på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og gjerne sørg for at det er lite bensin igjen i tanken, den tabben gjorde jeg.

Men stemmer rimelig greit den beskrivelsen over ja.

Tidsforbruk ca 2 timer (det jeg brukte iallefall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør jo ingenting at det er bensin i tanken? skal jo ikke stappa henda nedi der..2 timer stemmer ganske bra ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker da er det bare og la det stå til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.