Oettinger motorer/hardware

Anbefalte innlegg

Kom over noe Oettinger-ting i gårkveld, som jeg tenkte var verdt å legge ut på forumet. Men idet jeg søkte var det masse forskjellig Oettinger-styling-tråder osv. Lurer derfor på om vi skulle prøve å samle mer hardware-info om Oettingers VW og Audi ting i en egen tråd? Noe stemning for dette?

Motoren som er avbildet er en 16S. Basert på 1,6L GTI-motoren og med Oettingers egenutviklede 16V-topp og innsug. Mener å huske den hadde 136HK i gateutførelse. Denne toppen hadde lite til felles med den VW senere utviklet.

Jeg har lånt bort faglitteraturen min, så jeg kan dessverre ikke si noe mer nå.

Ser det ut som du har meget rett i Andreas! Gikk igjennom de siste tysklands-bladene i går for å finne mer artig til ableitet siden,

og fant da denne artikkelen. Ser jo at brennrommet(?) i toppen er veldig kvadratisk.

art_Rallye_Racing_12_1980_Der_Sport_stan

art_Rallye_Racing_12_1980_Der_Sport_stan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftig - jeg syntes jeg kan ane K-Jetronic der ^^

Vet jo ikke mye om denne bilen her, annet enn at det er en 2.5 10v-motor som skal gi 240 hk / 320 nm @ 0,6 bar ladetrykk...

SANDER_200OETINGER.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.