Anbefalte innlegg

Lurer på å bygge, eventuelt kjøpe, effektannlegg til min 100 2,3 E.

er det noen som har gjort noe lignenede?

har spurt meg litt for og har funnet ut at den (vet ikke hvordan det skrives men...) Lambad-sensoren skal visst ligge på eksosannlegget i nærheten av katalysatoren. Og katalysatoren vil jeg selvfølgelig bort med......

 

Noen som har komments?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på å bygge, eventuelt kjøpe, effektannlegg til min 100 2,3 E.

er det noen som har gjort noe lignenede?

har spurt meg litt for og har funnet ut at den (vet ikke hvordan det skrives men...) Lambad-sensoren skal visst ligge på eksosannlegget i nærheten av katalysatoren. Og katalysatoren vil jeg selvfølgelig bort med......

 

Noen som har komments?

 

Vurderer å fjerne katalysatoren på min etter EU'n nå til våren. Du trenger bare å sveise inn en mutter eller noe med samme gjenger, evt bore og gjenge opp. Det burde være gjort på 10 min med riktig gjengetapp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hørtes "frent" ut.

 

men er det garantert å få problemer med eu-kontrollen om man tar bort kat.`en??

tenkte de var fornøyd jeg hvis CO`n og db-nivået var innenfor godkjente grenser?

 

på golfen jeg hadde før, så tok jeg bort den første potta, og la i rakrør der i stedet, gikk igjennom så det suste det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 1989 ble det påbudt med katalysator på biler, så hvis du fjerner kat. din vil den ikke gå gjennom EU godkjenninga.

 

Er ikke 100% sikker, men jeg tror lamdasonen må stå "sentrert" i selve røret, rett meg hvis jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hvis du fjerner kat. din vil den ikke gå gjennom EU godkjenninga.

Dette varierer faktisk fra plass til plass. Noen bryr seg ikke om kat'en sålenge bilen holder co-kravene. Og en frisk motor skal fint greie co-kravene uten kat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Svendsen eksos kan jeg fjerne kat'en på min 88mod helt lovlig, siden det norske kravet ikke kom før i '89. Dette på tross av at min er en import og kom dermed orginal med kat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en kjempeplan om å bygge en kat/bypass dings her en natt jeg lå å funderte :D

 

Altså legge opp rør ved siden av kat'n og så lage en flens med plass til ei 5mm plate inni som har et hull i ene siden. Og så bare trekke ut og snu når du vil sende eksos enten gjennom eller forbi kat'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv fjernet kat. og sveiset på lambda sonen på det nye rakerøret. Har fungert 100%.

 

Hvis du vil fjerne kat., men er redd for EU godkj kan du lage fester i begge enden på katn og det nye rakarøret slik at du kan enkelt bytte før en eventuell Eu Godkj.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.