#1 Skrevet April 14, 2009 fikk plutselig ikke start på coupen min en dag. fjusket ett par ganger før jeg stoppet den. du hører at bensin pumpa går men ikke den vanlige lyden. (virker som om den ikke greier og dra bensin) får såvidt startet den på tomgang men om du rører gassen så stopper den. så i dag så tok jeg ut pumpa og tvangs kjørte den i ett kar. da virket den helt som den skulle. (funka bra som fontene ) så da må d jo ligge ett problem en annen plass. det jeg lurer på da er om bensin filteret kan være så tett at den ikke greier og presse igjennom nokk bensin? eller om det er noen bensin slanger som er blitt tett? noen som har vært bortig noe slikt før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Ja! var borti dette på en transpoter 2.1i. Der var det bensinfilteret som vat tett ja. Det gjorde og at bensinpumpa ble ødelagt til slutt! Vi fikk problemet fordi det var rust på tanken. Filteret burde du skifte uansett siden det antagligvis er lenge sia sist så prøv det med en gang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 skal sjekke bensin filteret. men når jeg tok ut bensin pumpa så var det ikke noe rust i tanke. men det var litt rusk osv... kan det være bensin mengde fordeleren el noe slikt som kan være trasig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 kan være falskluft.. sjekk nøye etter det! men skift filteret uansett.. koster så lite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2009 Sjekk spenningen inn på pumpa med et voltmeter, og sjekk at ledningene har god kontakt med pumpa, bytt filteret (vet du ikke når det er bytta sist så er det på tide og bytte det;)) Ang bensinmengdefordelern kan du prøve og ta av den ene kontakten som sitter i forkant av den, se om det er noe forskjell. Ville også sjekket plugger, fordelerlokk og rotor;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2009 Har prøvd å sjekka spenninga, men voltmeteret er ikke helt smell. Men det kommer spenning til pumpa og den fungerer. Har nylig sjekket plugger og rotor og fordelerlokk er nylig skiftet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2009 høres mer ut som bensinproblem. skjekka om det kommer bensin ved filteret når pumpa går? løsne på ene koblinga på filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2009 Hadde akkurat det samme problemet med min. Hos meg begynnte det med et tett bensinfilter. Feilsøkte da pumpa og hadde den ute som du beskriver. Virket fint. Tok ut bensinfilteret og det var potte tett. Byttet til nytt og bilen startet og gikk. Så begynnte samme problemene igjen. Pumpen gikk, men med en merkelig lyd. Sjekket at det kom bensin, men bensintrykket var bare rett over 2 bar, altså ikke nok til at dysene åpner. Hadde utav pumpen og testet, virket sprek. Satt den tilbake og motoren startet med en gang. Bilen gikk et par mnd. før det var samme opp igjen. Tenkte jeg hadde fått en knekk på en slange eller noe i tanken. Demonterte og monterte pumpen nok engang og sjekket slanger. Virket en stund før det var stopp. Så kjøpte jeg ny pumpe, og har virket siden. Mitt råd, kjøp nytt bensinfilter og pumpe:) Er ikke spesieltt kjekt å jobbe i den bensindampen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2009 du må ut ett par ganger for og trekke frisk luft ja... nytt filter skal på. men pumpa satser jeg at holder! den er under 2 år gammel så! hva gjør du for og få tett rundt lokket til pumpa? var ett 5 cm tykt lag med sika på min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2009 Skal være en gummipakning rundt lokket som blir tett når du presser lokket ned i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 20, 2009 jeg har ett spm til: når motoren går. går det konstant strøm til pumpa da? tenkte på og tvangs kjøre pumpa får og sjekke om den får nokk strøm da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 20, 2009 er strøm til pumpa hele tida ja.. men lurer på om den reguleres? det veit jeg ikke.. men på en 80 jeg og en kamerat kjøpte funka ikke releet så de bare kobla sammen med en ledningsstump i sikringsboksen. fant ut at dette ble tungvint hver gang jeg skulle starte så kobla det gjennom en bryter i bilen jeg da. funka bra det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 20, 2009 har skiftet reelet. men jeg bare lurte på om jeg kan legge støm rett fra batteriet, bare for og se om jeg får start og kan kjøre. om det fungerer så er det litt enklere og finne feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 20, 2009 ja går fint det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...