#1 Skrevet April 14, 2009 Da skulle jeg ta 100 tq ut på en liten tur, den har stått i ro hele vinteren omtrent, og virka nesten som den skulle da jeg satt den fra meg. Satt den fra meg, da den ikke ville tenne på alle ved oppstart når varm motor. Og noen ganger ikke starta når motor var varm. Men da lada den gjerne 0,8 bar uten problem når den gikk. Nå kutter motoren fullstendig når den skal få trykk, ser såvidt 1,1 på måleren i dash (absoluttrykk), men da har den allerede kuttet. Slipper gassen, og den går som normalt på tomgang. Skal eu godkjennes nå, før bytte av motor, så jeg trenger råd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Ingen som har noen tips!!?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 får for lite bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 Det som gjør at den kutter er vel at ladetrykket overstiger 0,8 ? Denne har vel en sikkerhet som gjør at den skal kutte, da den ikke har bensin til noe særlig mere en 0,8 i ladetrykk ?? Det kan jo være noe som evnt. lekker eller har satt seg fast i den perioden bilen har stått i garasjen som gjør at den lader for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2009 Det er varierende nå, kan lade 0,3 bar, eller ingenting, før den kutter. Bensinpumpe releét skal kutte over 0,5, men det er erstatta med et annete rele. Har koblet fra mapsensor, for å konstantere at det ikke er den som er gåen. Det er samme problemet uten, den kutter og smeller ved rusing i fri og... Skal ut med pluggene nå, for å se om det er for lite eller for mye bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2009 Lekkasje på trykkslange inn til wastegate eller trykkslangen til hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2009 Etter som jeg skjønner så er det o-ringer rundt dysene. Når disse blir harde trekker motoren falsk luft. Disse burde byttes til noen myke som tetter ordentlig. Ved lekkasje her, kan også bilen være tung å start ved varm motor. Min gikk for. eks. på 4 sylindre, men den 5 kom etter hvert. Når dette ble byttet, ble den helt fin. Det som er litt rart med bilen din er. ettersom jeg skjønner, at den kutter selv om du ikke lader. kutting ved bare rusing av motor er jo litt rart. Det jeg tenker er : Lekkasje i vakumslanger, kabler under gass spjeld, evnt. følere, Kam det være vann i bensin ? kondens ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2009 Har vært ute med pluggene, og konstantert at den får for mye bensin... Mest trolig er det varmkjøringsregulatoren som er problemet, da denne er byttet til en brukt av tidligere eier, da den ikke startet når motor var varm, fikk da for mye bensin. Problemet er jo noe varierende. Den kutter ved rusing av og til, og noen ganger kan jeg dra den opp til 0,5 i trykk, før den kutter/drukner fullstendig, men når jeg slipper gassen, går den på tomgang... Jeg lurer på å kjøre bilen som den er til eu godkjenning, for så å slenge i 3b motoren som jeg nå overhaler... ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2009 Det jeg tenker er : Lekkasje i vakumslanger, kabler under gass spjeld, evnt. følere, Kam det være vann i bensin ? kondens ? Vakumslanger er i orden. Følere burde ikke laget slikt problem vel... Koblet vekk div under prøving, men ingen forskjell. bensin er ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...