problemer med ettermontert xenon

Anbefalte innlegg

Har ettermontert xenon i nærlysene på bilen, men har et lite problem:

høyrelampa har problemer med å tenne når lysbryteren står i "0" vrir jeg den på, så tenner den med en gang uten problemer.

Hvis jeg så vrir bryteren fra på til av så begynner høyrelampa å blinke som en strobe.

kan jeg omgå dette problemet med en liten fiks i vag-com eller må jeg inn med nye relèer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen din automatisk kjørelys med redusert spenning?

Kan høres ut som om du har for lav spenning med bryteren i "0" (automatisk kjørelys med redusert spenning).

Sjekk spenninga inn til ballasten med bryteren i henholdsvis "0" og "1".

Om du har automatiske kjørelys med redusert spenning, så kan dette fikses ved å "shunte" motstanden (motstandsledning?) som reduserer spenningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har automatiske kjørelys ja, men var ikke klar over at dette var med redusert spenning.

skal ut å måle nå med en gang jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemte det. 11,5V i posisjon "0" og 13,6V i on.

vet du hvilke kabler jeg skal kortslutte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå en guide til dette på gamle hovedsidene, men de er vel borte tror jeg. Du må ta av sparkedekselet nederst på Høyre A-stolpe. Nederst er det ett rosa/rødt kontakstykke med kun 2 ledninger Hvit/gul. Dette må du adskille, så jumper du bare mellom de 2 hunnene, sånn att strømmen bare "snur" der. Har ikke noe bilde tilgjengelig, litt lettere enn å forklare sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.