Noen spørsmål ang. lakkering

Anbefalte innlegg

lurer på litt div. ang lakkering her.

 

1. Hvis det er et felt med slitt lakk kan man da bare pusse vekk ett godt felt rundt å legge på ny lakk uten å grunne? Hvor grovt papir pusser man med?

 

2.Hvor store flater kan man ta med boks før man bør bruke sprøyte? En støtfanger for stort?

 

3.Hvis klarlakken har flasset av kan man da pusse ned klarlakken rundt ett større område og legge på ny klarlakk? evnt. hvor mange lag?

 

Bilen det er snakk om er en golf IV med fargen canyon red. Er det greit å lakke uten at det blir store fargeforskjeller? vet noen farger er værre enn andre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Du trenger ikke grunning på gammel lakk.

Pusses med P500 på rondellmaskin, eller P800 ved våtsliping.

 

2. Ville begrenset meg til skjerm, støtfanger, dør under list osv

 

3. Tja... Ville lagt i litt farge over flekken.

Kommer du borti baselakken under sliping kan det vises etter påføring av klarlakk.

 

Canyon red ville jeg ikke ha lakka med sprayboks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... hvor stor kompressor må man ha for å lakke med sprøyte da? Er så mye som skulle vært lakket så hel lakkering hadde nok vært tingen, men det vil værken kjerringa el kontoen....og er igrunn i tvil på om bilen er verdt 15-20000 i lakk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av vilken sprøyte du har, men bør levere minimum 350l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Så lenge du ikke har brutt basefarge trenger du ikke grunne. Vasker du med silikonfjerner før du lakkerer, vær forsiktig. Den gir av og til skjolder i lakken (du ser de ikke før du legger ny base). Puss gjerne med vann og 800 papir som siste slipesteg.

 

2. Sprayboks blir IKKE bra med metallic. Alt for lavt trykk i boksen

 

3. Klarlakkslipp....TYPISK på røde metallicfarger (av en merkelig grunn)

 

for å være sikker må all klarlakk på hele den flaten skrapes vekk med en kvass sparkelskje (jeg skrapet neste en hel bil en gang....), Eller så må hele den flaten grunnes og sprakles.

 

Jeg er ikke lakkerer, men har sprøytet noen biler og gjort en god del karrosseriarbeider.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.