hva er best av justerbare senksett og senke dempere og fjærer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Da var demperne bak på mit justertbare V-Maxx senkesett tat kvelden, har holdt i 3 år,

og nå har jeg montert orginale dempere med senke fjærer,

men hva er forskjelden mellom justerbare senksett og Senkesett m/støtdempere,

er det kjøre egenskapene, komfort,?

elle bare at man kan justere det?

har blit lei av og ha så veldig stiv bil siden veistandare¨n ikke er så veldig bra her jeg bor såfal,

takker for svar=)

Mvh

Aleksander Kvarud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart senkesett kan man justere høyden selv alt ettersom hvor lav bil man har. på dette bildet ser du hvordan man kan justere høyden selv: http://www.mamut.net/vwbustuningshop/1000111.jpg

Vanlig senkesett leveres i forskjellige høyder, 20mm, 40mm, 50mm osv. Alt etter hvor mye man selv ønsker å senke. disse kan man ikke justere opp og ned. her følger som regel demper og fjær med på kjøpet: http://www.forza.se/bilder/bilstein-b10.jpg

Forskjellen på disse to senkesettene varierer veldig alt ettersom merke, type og pris!! justerbart er dyrere enn vanlig senkesett, men det går ann å komme over noe billig med god kvalitet. Har selv justerbart senkesett på golfen min og er knallfornøyd med det. Eg personlig synest ikke det er dårlig komfort, men bilen har jo blitt betraktelig mye stivere enn før.

En kamerat av med kjøpte Bilstein senkesett til sin golf. han fikk senket bilen sin 40mm forran og 40mm bak. den ble litt stivere enn før men fremdeles var det komfort i bilen og han trengte ikke å tenke på at han måtte kjøre sakte over humper og slaghull i veien.

Så hvis du skal ha senkesett på bilen din så undersøk litt hos de forskjellige leverandørene og hør med dem hva de anbefaler ;)

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart senkesett kan man justere høyden selv alt ettersom hvor lav bil man har. på dette bildet ser du hvordan man kan justere høyden selv: http://www.mamut.net/vwbustuningshop/1000111.jpg

Vanlig senkesett leveres i forskjellige høyder, 20mm, 40mm, 50mm osv. Alt etter hvor mye man selv ønsker å senke. disse kan man ikke justere opp og ned. her følger som regel demper og fjær med på kjøpet: http://www.forza.se/bilder/bilstein-b10.jpg

Forskjellen på disse to senkesettene varierer veldig alt ettersom merke, type og pris!! justerbart er dyrere enn vanlig senkesett, men det går ann å komme over noe billig med god kvalitet. Har selv justerbart senkesett på golfen min og er knallfornøyd med det. Eg personlig synest ikke det er dårlig komfort, men bilen har jo blitt betraktelig mye stivere enn før.

En kamerat av med kjøpte Bilstein senkesett til sin golf. han fikk senket bilen sin 40mm forran og 40mm bak. den ble litt stivere enn før men fremdeles var det komfort i bilen og han trengte ikke å tenke på at han måtte kjøre sakte over humper og slaghull i veien.

Så hvis du skal ha senkesett på bilen din så undersøk litt hos de forskjellige leverandørene og hør med dem hva de anbefaler ;)

Lykke til :)

Takk for svar=)

viste at man kan justere det justertbare senkesette,

tenkte bare på sånn kjøre egenskaper og sånn,

jeg har vært fornøyd med mit justertbare helt til det ikke var så bra lengere:p

men bilen min kan være lit stivere en de som bare har senket bilen sin, siden alle foringer i undersellet

er powerflex foringer,

men tenkte og ikke bruke så mye penger siden jeg har lyst til og lakere bilen i sommer, for lakken er ikke på topp, og ful av steinsprut,

men vi får se hva pengene rekker til:o har mest lyst på justerbart for det er jo fint og kunne justere opp om vintern he he

men takk for et flott svar:)

Mvh

Aleksander Kvarud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig.

Justerbart e jo bare helt fantastisk, men siden du har powerflex foringer så blir jo bilen litt stivere bare med det, så for din del så hadde det ikke vært dumt med et helt vanlig senkesett. men du får bestemme det sjøl. hellakkering gjør seg mye mer enn senkesett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med justerbart(i høyde) så får du jo den høyden du vil. Kjipt å ende med en bil som ser baktung ut etc med vanlige fjærer. Justerbare finnes jo også med flere justeringer enn bare høyde, Noe som kan være greit hvis du bruker bilen på bane etc. Og det er VELDIG nyttig og kunne heve bilen om vinteren synes jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig.

Justerbart e jo bare helt fantastisk, men siden du har powerflex foringer så blir jo bilen litt stivere bare med det, så for din del så hadde det ikke vært dumt med et helt vanlig senkesett. men du får bestemme det sjøl. hellakkering gjør seg mye mer enn senkesett ;)

justerbart er veldig fint det, da får man muligheten til og justere den i akurat den høyden man vil ha,

men vuderer og bytte ut foringene såfal i forstilinga sånn at det blir lit bedre, men alt har jo sin pris da he he

hellakering gjør seg nok mere enn et senkesett ja, driver og flekker bilen nå, har fåt noen bobler her og der, og forige eier har fjernet dørlistene på begge dørene og svisa igen hulene, og det gjør det ikke så lett og sette på ny list, uten vindere, men får nok borre opp hulene igen, sånn at det blir sånn det skal være,

men takk for svar igen=)

mvh

Aleksander K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med justerbart(i høyde) så får du jo den høyden du vil. Kjipt å ende med en bil som ser baktung ut etc med vanlige fjærer. Justerbare finnes jo også med flere justeringer enn bare høyde, Noe som kan være greit hvis du bruker bilen på bane etc. Og det er VELDIG nyttig og kunne heve bilen om vinteren synes jeg!

justerbart er veldig fint ja siden man kan justere både opp og ned,

har lit lyst på justerbart som jeg kan justere høyde og stivhet men det er jo ikke gratis da,

kommer nok ikke til og ha bilen på bane noen gang siden den er orginal og det er FWD så får bruke den til normal kjøring tenker jeg:)

Takk for svar,

Mvh

aleksander Kvarud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så får du jo også coilovers med stivhets justering! Og samme gjelder da for KUN dempere til bruk sammen med vanlige senkefjærer. Så eneste forskjellen egentlig på å ha Justerbare dempere med senkefjærer, og Coilovers med høyde og stivhets justering så er det høyde justeringen.

Men som de fleste "billigere" gewinde så er det kun høydejustering, og ikke stivhet. Da ville jeg heller gått for justerbare dempere og et senkesett med et skikkelig sett bra fjærer hvis det gir deg riktig look alikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med KW Automotive 50/40 senkesett på min A3. Hadde Vmaxx justerbart tidligere (ubehagelig stivt, helt til ene demperen foran punkterte og fjørbeinslageret knuste på andre demperen).. Har kjørt med KW i halvannet år og er fortsatt fornøyd.

Til og med prosjekt-golfen har fått KW senkesett (60/40).. Den hadde et Raceland justerbart tidligere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sats på en hellakkering du. Det kommer du aldri til å angre på når du ser resultatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med KW Automotive 50/40 senkesett på min A3. Hadde Vmaxx justerbart tidligere (ubehagelig stivt, helt til ene demperen foran punkterte og fjørbeinslageret knuste på andre demperen).. Har kjørt med KW i halvannet år og er fortsatt fornøyd.

Til og med prosjekt-golfen har fått KW senkesett (60/40).. Den hadde et Raceland justerbart tidligere..

åssen er høyden mellom dekkene foran og bak da? for jeg har 225-40-18 på min,

hvis du har et bilde av bilen hadde vært fint for da ser jeg hvor mye det senker=)

takk for svar

Mvh

Aleksander K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sats på en hellakkering du. Det kommer du aldri til å angre på når du ser resultatet :)

hellakering er det jeg sparer penger til først,

får bare håpe det dukker opp flere små jobber på fritiden snart så jeg får spart opp lit penger, he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig nok med 215/35/19 er vell ganske nærme 225/40/18

qsts9y.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var en fin høyde, og veldig pen bil må jeg si:) takk for svar igen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.