Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ny innen dette med detailing. Men lærer noe nytt hver dag!

Har kjøpt meg Roterende maskin på Torshov og har et par produkter fra ScandicShine:

 

Vask:

Chemical guys Citrus Wash & Gloss

Swissvax Felg kost

Swissvax Pneu Svart Matt 250 ml

Streak free glass towel

 

Behandling før polering:

Riccardo Clay

Optimum No Rinse Wash & Shine

Turtle Extreme Nano-tech Cleaner ?

 

Polering:

Dodojuice Lime Prime

Dodojuice Lime Prime-Lite

 

Voks:

Lusso Oro Paste wax

 

Siste finish:

Duragloss Plastic Polish #681

Turtle Extreme Textile Clean

 

----------------

 

Vet ikke om dette er riktig rekkefølge eller om jeg har tatt feil.

Men mangler jeg noe her?

Har 4stk svarte. Waffle wawe pads for påføring for hånd (gudene veit om det er for polering eller voks?)

Følgte med 2stk forholdsvis stive "badehetter" til poleringsmaskinen.

I tillegg kjøpte jeg Ull "hetter".

 

Er veldig usikker på hvordan! rettere sagt, jeg har aldri polert eller gjort noe annet enn og vaske bilen(hver dag vel og merke) jeg har lest veldig mye og satt opp listen etter hva jeg forstår er riktig.

Håper noen kan rette eller gi meg råd om bedre produkter.

 

Mvh

Stian :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Pneu er ikke et vaskeprodukt, men dekkfornyer, som du påfører nyvaskede, tørre dekk.

 

Se gjerne Bilpleieguiden for detailer. Ingen av de produktene du har der bør brukes med maskin. Til nød Lime Prime og Lime Prime-Lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at jeg ikke kan bruke Lime Prime og Lime Prime-Lite med maskin? :/ har jeg kjøpt katta i sekken? offamejjen..

Vet det med Pneu, følte bare for å liste hva jeg brukte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bruke den med maskin, men det er ikke en proffpolish ment for maskinbruk.

 

Du kan bruke den med lav/moderat fart, og få fjernet litt riper og litt oksidasjon ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinen klarer vist helt ned til 800 o/min. Burde vel gå greit det da?

 

Hva ville du anbefalt til veldig skadet lakk? altså, jeg føler at den ikke er polert eller fått pleie før jeg kjøpte bilen.

Veldig mye swirls og stygge riper, det ripene kan være vanskelige. Men swirls hadde vært ålreit og fått bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M Extra Fine Cut på oransje Sonax pute fjerner swirls, på samme måte som med maaaaaaaaaange andre produkter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.