#1 Skrevet April 14, 2009 Har en kompis som sliter med sin Audi A4 1.9 tdiQ B6 sedan. Det startet med små nykkinger under pådrag, så etter noen dager begynte den å riste noe fælt, det ser ut til og skje akkurat idet motoren oppnår driftstemperatur. Når dette skjer, kommer ESP lampen også på, og den går ikke av før man stopper og starter bilen igjen. Men nå rister bilen straks man starter den, og ESP lampen kommer også på straks bilen er igang. Motor effekten er selvfølgelig redusert av dette. Når jeg sier rister, er det fordi motoren ikke går som den skal, kan virke som den ikke går på alle sylindrer. Har kjørt VAG com, og fant noen feilkoder: Luftmengdemåler, load signal fra ECM til ABS, og en PD ventil på sylinder 1 tror jeg det var. Slettet alle feilkoder, da ingen av de var konstante. Tok en kjøretur på en mil, bilen nykket og styrte, men ingen feilkoder kom tilbake. turboen er thigt, ikke noe oljeforbruk, bilen drar som den skal til den begynner og fjuske. Det var historien, og nå står den bare og rister strax man starter den. Har også hatt ute EGR ventilen og innsuget og renset dette. Tappet dieselfilteret. Dette er heller ikke gammelt. Noen som har vært borti noe lignende. Bilen er chippet, men har gått med chip i mange år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2009 Er det kompis eller kunde Kan jo logge ett drag for å sjekke LMM funksjon. Sjekk også balanse mellom dysene. Kan f.eks. være brudd i PD ledningsnettet, ikke helt unormalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 Er nok en god kompis du. Riktignok kunde og, men av den sorten man aldri tjener penger på Blir vanskelig og logge noe mere på bilen nå. Tør jo ikke dra den ut av garasjen engang. Alt står og rister når den starter. Er umulig og kjøre sånn som den er nå. Skal prøve og sjekke det med PD el nett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143730 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2009 Her var det nok ledningsfeil til en PD dyse ja. Takk til Petter for tips. Var ikke brudd, men et stikk som hadde løsnet inn på ene dysa. Bilen er nå frisk som aldri før igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2009 Bra du fant ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...