Anbefalte innlegg

Ønskjer å kjøpe vag-com frå Ross-Teck USA. Men lurer på om kva som er forskjellen på HEX-Com og KEY-Com? Kva er CAN? Kven passer til A6 2.5 TDI 99mod? Går det å laste ned ein dansk/Svensk versjon når eg kjøper frå USA? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale HEX-COM+CAN dersom du har (og vil ha i overskuelig framtid) PC med seriellport. Grunnen til dette er at det på "Difficult Control Modules" har vist seg å bli best kommunikasjon med seriellinterface. Har du ikke seriellport, ser det HEX-USB+CAN som gjelder.

 

Jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe KEY-COM. Når du først skal svi av noen kroner på Vag-Com så kjøp likegodt det beste. Ellers kommer du bare til å angre senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen. da blir det HEX-USB+CAN :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale HEX-COM+CAN dersom du har (og vil ha i overskuelig framtid) PC med seriellport. Grunnen til dette er at det på "Difficult Control Modules" har vist seg å bli best kommunikasjon med seriellinterface. Har du ikke seriellport, ser det HEX-USB+CAN som gjelder.

 

Jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe KEY-COM. Når du først skal svi av noen kroner på Vag-Com så kjøp likegodt det beste. Ellers kommer du bare til å angre senere.

 

Med andre ord så kan du gjøre det samme med hex-com+can som du kan gjøre med key-com ?

Tenker på viss du skulle trenge den til å avlese feilminnet på en tja 95 mod golf...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord så kan du gjøre det samme med hex-com+can som du kan gjøre med key-com ?

Tenker på viss du skulle trenge den til å avlese feilminnet på en tja 95 mod golf...

I følge Ross-Tech sine sider så er HEX-COM/USB+CAN fulstendig bakoverkompatibelt.

Vær oppmerksom på at eldre VAG (ca 1996 og eldre) kan ha den eldre diagnosekontakta (en liten svart og en liten hvit) i stedet for den nye. På slike biler trenger du en overgang i tillegg.

Vær også oppmerksom på at ikke alle biler har avlesbart feilminne. Min mors '93 Audi 100 2.0E har diagnosekontaktene i sikringsboksen, men det er ikke noe minne på bilen som kan leses av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Ross-Tech sine sider så er HEX-COM/USB+CAN fulstendig bakoverkompatibelt.

Vær oppmerksom på at eldre VAG (ca 1996 og eldre) kan ha den eldre diagnosekontakta (en liten svart og en liten hvit) i stedet for den nye. På slike biler trenger du en overgang i tillegg.

Vær også oppmerksom på at ikke alle biler har avlesbart feilminne. Min mors '93 Audi 100 2.0E har diagnosekontaktene i sikringsboksen, men det er ikke noe minne på bilen som kan leses av.

 

Kjenner til systemet.. men jeg ble usikker siden de solgte et kit med begge typer kabler i boksen pluss 2x2 kontakten..

 

Grunnen til at audien til mor din ikke er avlesbar skyldes sikert at den har blinkkode systemet å det systemet blir vell ikke støttet av ross tech..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.