#1 Skrevet Desember 5, 2004 Ønskjer å kjøpe vag-com frå Ross-Teck USA. Men lurer på om kva som er forskjellen på HEX-Com og KEY-Com? Kva er CAN? Kven passer til A6 2.5 TDI 99mod? Går det å laste ned ein dansk/Svensk versjon når eg kjøper frå USA? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2004 Forskjellem er at på Hex-com kan du gjøre mer....står forskjeller her http://www.ross-tech.com/vag-com/interfaces.html Hex+Can er for nye biler bare....2004 og nyere.... Burde gå greit med dansk/svensk versjon selv om du handler i USA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2004 Jeg vil anbefale HEX-COM+CAN dersom du har (og vil ha i overskuelig framtid) PC med seriellport. Grunnen til dette er at det på "Difficult Control Modules" har vist seg å bli best kommunikasjon med seriellinterface. Har du ikke seriellport, ser det HEX-USB+CAN som gjelder. Jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe KEY-COM. Når du først skal svi av noen kroner på Vag-Com så kjøp likegodt det beste. Ellers kommer du bare til å angre senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2004 Takk for hjelpen. da blir det HEX-USB+CAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2004 Jeg vil anbefale HEX-COM+CAN dersom du har (og vil ha i overskuelig framtid) PC med seriellport. Grunnen til dette er at det på "Difficult Control Modules" har vist seg å bli best kommunikasjon med seriellinterface. Har du ikke seriellport, ser det HEX-USB+CAN som gjelder. Jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe KEY-COM. Når du først skal svi av noen kroner på Vag-Com så kjøp likegodt det beste. Ellers kommer du bare til å angre senere. Med andre ord så kan du gjøre det samme med hex-com+can som du kan gjøre med key-com ? Tenker på viss du skulle trenge den til å avlese feilminnet på en tja 95 mod golf... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2004 Med andre ord så kan du gjøre det samme med hex-com+can som du kan gjøre med key-com ? Tenker på viss du skulle trenge den til å avlese feilminnet på en tja 95 mod golf... I følge Ross-Tech sine sider så er HEX-COM/USB+CAN fulstendig bakoverkompatibelt. Vær oppmerksom på at eldre VAG (ca 1996 og eldre) kan ha den eldre diagnosekontakta (en liten svart og en liten hvit) i stedet for den nye. På slike biler trenger du en overgang i tillegg. Vær også oppmerksom på at ikke alle biler har avlesbart feilminne. Min mors '93 Audi 100 2.0E har diagnosekontaktene i sikringsboksen, men det er ikke noe minne på bilen som kan leses av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2004 I følge Ross-Tech sine sider så er HEX-COM/USB+CAN fulstendig bakoverkompatibelt.Vær oppmerksom på at eldre VAG (ca 1996 og eldre) kan ha den eldre diagnosekontakta (en liten svart og en liten hvit) i stedet for den nye. På slike biler trenger du en overgang i tillegg. Vær også oppmerksom på at ikke alle biler har avlesbart feilminne. Min mors '93 Audi 100 2.0E har diagnosekontaktene i sikringsboksen, men det er ikke noe minne på bilen som kan leses av. Kjenner til systemet.. men jeg ble usikker siden de solgte et kit med begge typer kabler i boksen pluss 2x2 kontakten.. Grunnen til at audien til mor din ikke er avlesbar skyldes sikert at den har blinkkode systemet å det systemet blir vell ikke støttet av ross tech.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...