#1 Skrevet April 14, 2009 (endret) Typiske feil eller forslag? Alle andre el-vinduer fungerer som de skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2009 Har fått sjekka litt mer rundt dette nå, her er status (elektriske vinduer); - Kun passasjervindu fremme som ikke fungerer (fungerer verken via bryter eller komfort via nøkkel) - Sikring OK (denne er felles for alle vinduer + noe mer, så logisk nok) - Når man trykker på opp/ned-knappen, høres det klikking fra området (bryter fungerer altså?) - Får ingen feilkoder med VAG-COM (bilen er 2000-mod, har vel et begrenset testområde?) Hva er da mest logisk feilkilde? Noe mekanisk i døren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2009 Ingen som har forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2009 Hadde netopp samme problem på min A3 For 2 dager siden. jeg bytta bare motoren. har hørt att det er en forbruks vare på dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 Hva kostet ny motor og finnes det noe måte å teste om det er motoren som er gåen? Er dette noe man enkelt kan gjøre selv uten store problemer? Hvor mye stress er det å ta av dørtrekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2009 gamle a3`en min (8L) .. mor mi sin no.. har samme driten på fører siden. det klikker og styrer når jeg bruker knappen, men ingenting skjer, og vinduet siger ned no og da.. jeg lurer på om wiren har hoppet av et hjul eller noe slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2009 ta av dørtrekket og ta av motoren 3 stk skruer.. pass på at wire spolen ikke følger med ut når du drar ut motor. sett så motor på igjen og de pleier virke.. er for mye spenn i wirene så motoren ikke vil gå, sperrer pga for myemotstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2009 Takk for tips! Noen som har fremgangsmåte til hvordan dørtrekk demonteres? Hvor sitter skruer/klips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 stjerne skrue h/v side av trekk øverst bak 2 små gummi/plast lepper man dytter rett opp for å få av. liten torx under innvendig dørhåndtak der bryter sitter. skru u denne og ta av bryter kontakt. så er det bare å løfte trekket rett opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2009 som sakt over her så sitter det 2 små skruer øverst i kantene, men det sitter også 3 i dør hontaket først 1 i det plastikk dekselet under og 2 under det dekselet i gjen . da er det bare å løfte opp hele trekket. trenger ikke ta ut knappen. men obs! ledninger og vaier til lås. vis heisen fungerer på den andre siden, kan du bare teste om den andre motoren fungerer fint der . jeg fikk tak i motor for Ca 800 kr på NBDS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2009 Brudd i ledningen eller dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 21, 2009 Da har jeg demontert dørtrekk og skrudd litt på vindusmotor for å bedre kontakten - og nå fungerer det igjen! Trolig dårlig kontakt, ja. Tusen takk Stian og Daniel!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...