Startproblemer med ny topp - NG

Anbefalte innlegg

Ok, nå trenger jeg litt hjelp.

Har satt på nyoverhalt topp og montert samme alt nå, men den vil ikke starte: bh :

Har ikke fått rekt å feilsøkt så mye helt enda, men finner ingen logisk forklaring.

 

Toppen ble ikke planslipt, men renset og målt til 0,10mm, noe som er innenfor fabrikkens spesifikkasjoner...toppakningen er ny, så det skal egentlig ikke være noe kompresjonslekkasje her....

(Har ikke tilgang på sylinderlekkasjetester)

 

Er noe usikker på tenningen.

Når motoren er timet til øvre dødpunkt, så skal rotoren peke på sylinder 1, dette gjør den, men "finjusteringen" på fordeleren er det helle dårlige med.

Men den skulle vel ha startet uten å finjustere, så lenge rotoren peker på riktig sylinder, eller?: klø :

 

Skal kontrollere falskluft ifra belger i morgen, kan dette være en årsak?

 

Da jeg skrudde oppe tennpluggene var de ikke noe spessielt våte...

Bensinpumpa hører jeg går, og det kommer bensin fram til kaldstartdysa.

Hadde glemt å sette på slangen til bensintrykkreguletoren, og trodde dette var grunnen, men ble ikke noe bedre.

Batteriet er litt dårlig, så måtte bruke startkabler etterhvert.

 

Motoren er en 2,3 10v NG med trimkam og justerbart kamdrev ( i standard-posisjon), bilen er en Audi 80 B4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal starte uten å finjustere fordeleren ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.