#1 Skrevet April 15, 2009 Hei Er det noen her som har peiling på A3 1,6. Denne er fra 1999. Hadde ut motor og kasse for å skifte clutch og pakkboks bak på veiva. Etterpå startet motoren og gikk riktig så fint... Men så har trøbbelet startet i etterkant: mad : Nå er det noen som påstår at motoren må resettes etter at den har vært ute... Stemmer dette? Den gikk jo pent som aldri før etter at vi satte den inn igjen.... Derimot sluttet den å lade etter en liten stund, og etter det kom det rare feil. Er det noen som har noen synspunkter på dette? Er takknemlig for innspill:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Skjønner ikke hva de mener med å resette motoren i grunnen. Det normale å gjøre ville vel vært å få avlest feilminnet på motoren etter den er satt inn igjen for å avdekke og utbedre evt. feil som har oppstått. Tenker da på: kontakter til div følere som kanskje har blitt satt på feil sted eller ikke er satt på i det hele tatt. I noen tilfeller bør gasspjeldet grunninnstilles elektronisk. Kankje det de tenker på med å resette motoren. er ikke alltid dette er nødvendig, men har motoren merkelig/urein tomgang og oppfører seg nykkete ved kjøring kan dette være en løsning. At den har sluttet å lade tror jeg nok ikke kan fikses med noe diagnoseapparat, men at det har oppstått en feil i ladekretsen/ledningsføring ved motor ut-inn. Kanskje har dynamoen tilfeldigvis takket for seg akkurat nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 er ikke så lenge siden jeg hadde ut motoren og gir på min da da jeg bytta girkasse og bytta noen pakninger på motoren, og ingen problemer, senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2009 Det jeg ikke skjønner er at det skulle dukke opp problemer i etterkant siden den gikk fint som aldri før rett etter innmontering igjen: klø : Den gikk jo fint i 2-3 dager... Lurer på om det har dukket opp andre problemer som følge av starthjelp etter at bilen sluttet å lade i etterkant:confused: eller at det er blitt problemer på grunn av for lav spenning over tid? Bilen er blitt kjørt til den stoppet på grunn av for lite strøm. Kan dette ha noe å si? Hva kan i så fall ha skjedd med bilens elektronikk? Glad for andres synspunkter her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2009 Lad batteriet skikkelig og kjør en diagnose. Som Bent Owe sier så kan det være noen feilkoblinger, mangelfull jord (bl.a. en på girkassa...) Eller at generatoren har fått seg en trykk og sagt takk og farvel. Må nesten bare begynne en plass, så finner du ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...