#26 Skrevet April 20, 2009 Det metallet du fant, ville jeg vært litt skeptisk til. Det hører som regel hjemme en plass om man finner det inni motoren. Den plast platen skal være der. Er vel en såkalt "skvulpe" plate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 20, 2009 Det metallet er vel litt av gamle pakningen kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 21, 2009 Det metallet er vel litt av gamle pakningen kansje? Har dratt av den gamle pakninga, og dette har noe tykkere gods en pakninga - kjentes ut som aluminium av noe slag. Kan det være at det har vært et turbo-havari en gang i fortiden? Og at noen ikke har ryddet skikkelig opp? Motoren fungerte iallefall prikkfritt før jeg begynte å skru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 21, 2009 Den plast platen skal være der. Er vel en såkalt "skvulpe" plate. Okei, får vel bare montere den på igjen, når jeg skrur sammen igjen da. Tenkte at om denne var noe overflødig møl, så trengte den vel ikke være der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 21, 2009 Den plata må være der ja! De bitene dine tror jeg du skal undersøke nærmere! Kommer neppe fra turbo da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 22, 2009 Så det er nesten verdt å skru på nyrenset bunnpanne, med ny pakning - kjøre motoren et par runder med diesel. For så å demontere panna igjen, for å få det skikkelig renset? Må en bytte pakning igjenn da? Eller går det å bruke den om igjen? Du trenger ikke å demontere bunnpannen. du har jo plugg i bunnpannen vel? då e d bare til å skru ut pluggen og så la dieselen renne ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 22, 2009 du trenger heller ikke å skifte pakning en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 22, 2009 Du trenger ikke å demontere bunnpannen. du har jo plugg i bunnpannen vel? då e d bare til å skru ut pluggen og så la dieselen renne ut.. Tenkte på hvis det kom noe plakk og grums, men det kommer vel kanskje lettere ut med diesel - enn olje. Har tenkt på å gjøre dette etter jeg har fått den sammen igjen ja. Har vært litt stopp i arbeidet, da konemor er syk... Men i kveld ser jeg nye muligheter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 23, 2009 Brukte du opp igjen de gamle boltene til oljepumpa? Og hvor hardt skal de strammes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 23, 2009 Brukte du opp igjen de gamle boltene til oljepumpa?Og hvor hardt skal de strammes? Ja, det gjorde jeg - og strammet de temmelig godt fast. Hadde ikke moment-nøkkel for hånda, men brukte fastnøkkel - å slo temmelig hardt til med hånda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 5, 2009 Heisann! fant du ut hva de småbitene i bunnpanna var forno? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 5, 2009 Heihei! Nei, ser litt som små aluminiumsbiter... aner ikke hvor de er fra! Men motoren går iallefall som en klokke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 5, 2009 okei, da kan det kanskje hende at forrige eier har svaret til deg. men hvis motoren fungerer klokkerent så er det vel ikke noe å henge seg opp i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 5, 2009 okei, da kan det kanskje hende at forrige eier har svaret til deg. men hvis motoren fungerer klokkerent så er det vel ikke noe å henge seg opp i De 2 forrige eierne har ikke skrudd noe selv på motoren, ei heller hatt noen store havari. Så dette må være fra bilens tidlig ungdom Den er nå trillet nesten 241.000km, ryker motoren - så ryker den. Da finner jeg bare en ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...