#1 Skrevet April 15, 2009 Hei jeg har en 1992 mod Golf VR6 Her om torsdagen var jeg ferdig med clutch og registerkjedebytte. Kjørt feilfritt helt til igår. Symptomene: Jeg fikk låne en annen sin LMM igår for å prøve om det var det som gjorde grunnen til mitt gamle effekt-problem. Jeg var ute og kjørte og etter jeg hadde kjørt et stykke så stoppet den i 2 sekunder mens jeg var i 140 km/h og så bare tenkte jeg er jordingskabel som var løs eller lignende. Jeg starter bilen, ingen ulyd, alt er normalt. Kan stå og ruse den og alt er i orden. Når jeg setter den i 1. gir og starter og kjøre, så kan jeg kjøre få metre og så bare bråstopper den, akkuratt som om tenninga blir skrudd av. Klokka resetter seg til 0.00 og bilen står der som om man har skrudd av og på tenninga. Jeg kan starte opp igjen og motor går normalt, men skjer det samme igjen om jeg kjører igjen. HVIS jeg rygger så kan jeg kjøre så lenge jeg har villet. Har prøvd å kjøre uten LMM koblet til, akkuratt samme stopp. Kan jeg ha svidd hjernen? Noen som vet?!?! Står helt i beitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Dårlig jording av motor eller dårlig kontakt på ledninger rundt motoren? Husk at når du rygger så vrir motoren seg motsatt vei i forhold til når du kjører fremover. Bare en tanke som slo meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 sant det, men jeg har prøvd å kjenne på poler og på den jordledningen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 jeg kom til å tenke på jordledningen til coilen, kanskje jeg skulle sjekke den ja, imorra før jobben Er ikke sikkert det er den, så kom med forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2009 Tror ikke det er hjernen for da hadde vel motoren stoppet når du rygget også. Prøv å kjøre fremover med panseret oppe eller ta det av for å se hvor mye motoren vrir seg. Prøv å la motoren gå og beveg på alt av ledninger som er i nærheten av den både foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2009 haha, samme problem jeg hadde på en golf jeg hadde en gang.. bilen starta bra, kunne ruse helt fint. men satte den i gir, så dævva den fulstendig.. men i reversj derimot.. kunne rygge i evigheten uten at det stoppa desverre fant jeg aldri ut hva det var og skrota bilen så ingen god hjelp fra meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2009 høres ut som noen dårlig kontakt på startern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2009 høres ut som noen dårlig kontakt på startern kan jeg tørre å spørre om hva svarte starteren skal ha med dette problemet å gjøre? eneste oppgaven til starteren er jo å starte motoren? ikke å holde den i gang.... ?? eller har jeg missforstått noe nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 Jeg har tatt tak i ledningen som går fra batteriet ned på starteren og sjekka og sjekka ledningen som går fra starter til dynamo. Det er ikke løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2009 Høres ut som om noe har dårlig kontakt For d første så kan du sjekke om noen sikringer er gåen og om alle sikringene står skikkelig i!! deretter kan du ta av dekselet som ligger rundt rattet og starte motoren (ha bilen i fri) for å se om det kommer en bitteliten gnist når du starter. kan være lurt å sjekke under rattet når du starter for å se etter en bitteliten gnist. hvis det kommer det så har du dårlig kontakt;) Min far opplevde akkurat det samme bare på mc'en sin. den slo seg av plutselig i en sving. kjipe greier, men kostet lite å fikse det, var bare å lodde fast ledningen så var den fullt brukbar igjen. Du kan også sjekke om dynamoen klarer å lade strøm, start bilen og mål på dynamoen om den leverer strøm;) Noe annet du kan prøve er å sjekke om bensinpumpen virker som den skal. hvis den ikke klarer å oppretholde trykket til fuelrailen så dauer motoren. men eg synest det e rart at du kan rygge så lenge du vil uten at den stopper. men det skader ikke å sjekke om bensinpumpen virker. den skal kunne levere 2liter på 2 min ca. (dvs en 1,5l Colaflaske på ca 45 sekunder). ta og koble av bensinslangen som går inn på fuelrailen og stikk den oppi en flaske og vri om tenningen til bensinpumpen begynner å pumpe, så ser du resultatet Eg har akkurat samme bil som deg og fikk nemmelig det problemet at bilen plutselig stoppet. i mitt tilfellet så var det bensinpumpen som hadde tatt kvelden, ikke noe verre enn d. Gi en lyd hvis bilen fremdeles ikke virker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2009 kan jeg tørre å spørre om hva svarte starteren skal ha med dette problemet å gjøre? eneste oppgaven til starteren er jo å starte motoren? ikke å holde den i gang.... ?? eller har jeg missforstått noe nå? Der er svaret: Jeg har tatt tak i ledningen som går fra batteriet ned på starteren og sjekka og sjekka ledningen som går fra starter til dynamo. Det er ikke løst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 18, 2009 El kansje bare ta en "start" kabel fra motor til batt, for og utelukket det... dårlig kontakt styreenhet. el register feil kansje?? har hatt samme problemet selv.. da var det jording.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2009 Jeg har tatt tak i ledningen som går fra batteriet ned på starteren og sjekka og sjekka ledningen som går fra starter til dynamo. Det er ikke løst... Bilen går vel strengt talt uten batt bare den får start hjelp.... tenker kansje jording.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2009 Jeg fant feilen, det var en gammel feil på kabel fra batteri til starter som de hadde tatt en slange med strips over. Den hadde forflyttet seg og da la den seg til jord. Har mekka det nå Spørsmål: Må man fjerne noen feilkoder eller slikt hvis man skal bytte LMM? har satt på en som jeg vet funker, men bilen går ikke noe annerledes. Kan jo hende at ikke det er denne, men veldig mye tyder på at min er gåen. Noen som har gjort dette før? Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 20, 2009 Ingen som har svar ang. LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...