#1 Skrevet April 15, 2009 Hei folkens! Jeg lurer på om noen har peiling på hva jeg ca. må regne med at bytte av clutch vil koste? da tenker jeg bare på hva det koster i arbeid, deler skaffer jeg selv. har hørt alt for mye forskjellige prisestimater. Hvor vanlig er det at man også må bytte svinghjulet? hvordan sjekker man om dette også må byttes? Bilen har bare gått 106000 km, men forrige eier, som var en middelaldrende Frogner-frue, har tydeligvis likt lukten av svidd clutch. Jeg har kjørt bilen i 1 år med dårlig clutch, men nå har den begynt å slure litt innimellom, så da er det vel på tide å skifte hele skiten. Er takknemmelig for tips og formeninger om dette... Mvh Torbjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2009 Mener å huske at det er beregnet ca. 6-7 timer på denne jobben. Så om du bruker et uorginalt verksted som har time pris på 750,- kanskje? 5250,-. Orginal verksted som har time pris på 1100,- ca. 7700,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2009 de aller fleste verksteder tillater ikke at man skaffer deler selv, og om de tillater det så får man som regel ikke garanti på jobben pga de ikke har stått for delene.....bare en tanke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2009 de aller fleste verksteder tillater ikke at man skaffer deler selv, og om de tillater det så får man som regel ikke garanti på jobben pga de ikke har stått for delene.....bare en tanke Vi tillater det. Vi har bare garanti på jobben, ikke på delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 hvor du bor i landet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Takk for svar folkens, da vet jeg litt mereihvertfall. Stian; jeg bor i oslo. Hvamed svinghjul-spørsmålet, noen som har peiling på om det er vanlig at dette også må skiftes? er jo svindyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2009 Takk for svar folkens, da vet jeg litt mereihvertfall.Stian; jeg bor i oslo. Hvamed svinghjul-spørsmålet, noen som har peiling på om det er vanlig at dette også må skiftes? er jo svindyrt Svinghjul tåler juling, og er ikke vanlig slitedel. Så mest sannsynlig trenger du bare bytte clutch! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2009 dobbelmasse svinghjul er jo ikke akkruat gromt enkeltmasse er best.på ibiza cupra som jeg har tar man svinghjul fra g60(enkeltmasse) og clutch fra golf vr6 tåler over 250hk.orginalt svinghjul og clutch koster faktisk mer. på min er i hvertfall svinghjulet dobbeltmasse kjent for og være dårlig veit ikke hvordan det er for din men trodde dobblet masse bare var møkk??prøv og se om du får takk i noe som er litt sterkere hvis du bare trenger og bytte clutch så tåler den litt mer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2009 Hei! Jeg måtte bytte cluch på min bil for ca. 1 år siden.. Har en a4 2000 med samme motor som deg! Byttet hos møller, det kostet 12000,- Angrer på at jeg ikke satte inn en cluch som var beregnet for mer moment mtp. tuning osv. Spesielt fordi det ikke var noe særlig mye dyrere enn orginalcluch fra møller! Så hvis du har planer om mer power i kjerra så kan jo det være en tanke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2009 prøv kollevold hør om han har forsterka clutch er vel flere på forumet her som sikkert kan skaffe en clutch til enn bra pris.o34motorsport flere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...