A8 felger og Toyo dekk på A4 B8 Avant

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om disse felgen til 2009 mod A4 Avant, lavagrå farge?

Jeg skal ha 17" felger.

 

Er Toyodekk bra på støy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk søkefunksjonen..

Det ligger så utrolig mange meninger om de ene og de andre dekka..

 

Toyo etter min erfaring støysvake og gode på vått.. men slites raskere enn gjennomsnittet

 

*Jeg synes de felgene ikke gjør seg i mindre enn 18"

Mitt synspunkt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at Toyo er støysvake, bra på vått og myk i gummien, derfor de slites litt fort.

 

17" blir i minste laget. Gå minst 19". Det blir knall på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Mener dere at 17" generelt blir for smått eller det at disse felgene ikke blir pent i 17"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig mener 17" generelt blir for smått på A4 siden den har så stor hjulbue og jeg tror ikke jeg har sett noen kjøre 17" A8 felger på en A4. Du kommer ikke til å angre ved å kjøre 18" eller 19". Etterhvert så kommer du sikkert til å angre på at du tok 17" etter å ha vært inne her på forumet en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det ikke er så voldsomt pent med veldig store felger og med en dekkprofil som ser nesten ut som noen runder med sort teip rundt felgen, men det er min smak. Blir sikkert som å banne i kjerka dette men :-)

Jeg er litt opptatt av komfort og for meg så er ikke jeg villig til å redusere dette betraktlig med feks 19".

18" kunne vært aktuelt men jeg er redd at forskjellen mellom 225/50/17 og 235/40/18 blir merkbar på komfort.

 

Imøteser gjerne tilbakemeldinger på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du merker såvidt forskjell på 17" kontra 18" vil jeg tro. Hvor stivt det blir kommer jo ann på understellet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Understell avgjør det meste om hvor stivt det er. Gikk fra 17 til 19 på min B7, og merket knapt forskjell på annet en brostein. Gikk i samme slengen fra Continental til Toyo. Liker Toyo bedre.

 

Er jo en grunn til at nye A4 kan leveres med 19" fra fabrikk. Det går helt fint.

 

Ligger et sett med originale 19" B8 felger her som går rett på bilen din:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16998240

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ordinært understell.

Vil vel tro at det blir merkbart mer støy med 19". Jeg har kjørt A5 Q 3.0 Tdi med 19" felger og S-lineunderstell. Jeg opplevde mye støy og noe sporing med disse.

Takker for tipset fra Finn Ronny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er flink til å Photoshop og som kan hjelpe meg å A8 felger på min bil ? Evt om det finnes bilder noen plass på nettet. Jeg finner ikke.

 

Bilder av min bil finnes i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ordinært understell.

Vil vel tro at det blir merkbart mer støy med 19". Jeg har kjørt A5 Q 3.0 Tdi med 19" felger og S-lineunderstell. Jeg opplevde mye støy og noe sporing med disse.

Takker for tipset fra Finn Ronny.

 

Støy og sporing kommer jo ann på hvilke dekk du har. Jo dårligere dekk, jo mer støy og sporing.

 

Med bredere dekk blir det såklart større sjans for sporing uansett, men skjønnhet må man lide litt for.

 

Jeg hadde glatt valgt 19" på bilen din. Jeg skal love deg du blir fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporing har vel så mye med valg av innpress som dekkbredde. Hadde ikke noe problemer med sporing på Golfen min med 20". Var ikke så stor forskjell på støy heller mellom 225/45-17 og 225/30-20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" kunne vært aktuelt men jeg er redd at forskjellen mellom 225/50/17 og 235/40/18 blir merkbar på komfort.

 

Nå er det 245/40x18 eller 225/45x18 som blir rett dimensjon på A4 B8. Blir liten eller ingen forskjell med de kontra 225/50x17 på denne bilen.

Denne bilen har et mye bedre understell en tidligere A4 modeller så du bør ikke være redd for å miste komfort ved å gå for 18"

Når det gjelder støy er det stor forskjell fra dekkmerke til dekkmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha deg orginale sline felger i 18" da Kristian? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett bildene av bilen ville jeg gått for 19" minimum. Var jo ekstremt med plass i hjulbuene der med 16".. Det blir jo såklart stivere, men bilen din vil også bli penere med 19" enn 17" med A8 felgene etter min mening. Dessuten gjør ikke A8 felgen seg noe særlig i mindre enn 18" som nevnt tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha deg orginale sline felger i 18" da Kristian? :P

 

Hvilke felger er det? Har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett bildene av bilen ville jeg gått for 19" minimum. Var jo ekstremt med plass i hjulbuene der med 16".. Det blir jo såklart stivere, men bilen din vil også bli penere med 19" enn 17" med A8 felgene etter min mening. Dessuten gjør ikke A8 felgen seg noe særlig i mindre enn 18" som nevnt tidligere.

 

Men er det noe som gjør A8 felgen mindre pen i 17" enn andre felger? Er feks en RS4 eller RS6 felg et bedre valg i 17"?

 

Jeg sliter med å finne bilde med 17" A8/RS8 felg på bil. noen som kan finne noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det 245/40x18 eller 225/45x18 som blir rett dimensjon på A4 B8. Blir liten eller ingen forskjell med de kontra 225/50x17 på denne bilen.

Denne bilen har et mye bedre understell en tidligere A4 modeller så du bør ikke være redd for å miste komfort ved å gå for 18"

Når det gjelder støy er det stor forskjell fra dekkmerke til dekkmerke.

 

225/45/18 høres bedre ut (komfortmessig), men vil ikke da dekk være smalere enn felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/18 høres bedre ut (komfortmessig), men vil ikke da dekk være smalere enn felgen?

 

Det kommer ann på dekkmerke. Noen er smale i forhold til hverandre. De merkene som f.eks. Møller bruker bla.a. Conti og Dunlop er ganske breie og 225/45x18 er ikke et ekstremt lavprofildekk så her vil dekket og felgen, hvis den er 8" bred, passe godt sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilder av bilen din. Fet vogn, og den fortjener mer enn 17" synes jeg. Smaksak og et prisspørsmål selvfølgelig, men 18 eller 19 ville jeg valgt, kanskje 20", alt ettersom type felger du velger. Jeg mener at "åpne" felger ikke skal være unormalt store i forhold til bremseskive (sært ikke sant) fordi da ser det ikke bra ut. Det bør ikke være plass til mer enn en hånd (eller en skviset svamp) mellom kallipper og innside felg. Unntaket er hvis felger "gjemmer" skive/kalipper.

 

Kun min høyst subjektive mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her med 20 tommere...: rock :

Jeg hadde ikke no problem med no dårlig komfort..

Har sportsunderstell..

Bilen 9. mai 024.jpg

Bilen 9. mai 001 - Kopi.jpg

bfbe097abf82d59839dca6923f68dc82.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det greit med oppboring av senterhull når denne ikke passer. Dekkforhandler tilbyr dette og garanterer at resultatet blir bra. Noen som har erfaring eller som vet noe om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.