185/35-17 Nankang Vs Biltilsynet

Anbefalte innlegg

Tjohei!

Raskt spørsmål; Har en 2001 Polo 6n2 som jeg nettopp monterte justerbart på, og denne skal på biltilsynet og godkjennes. Sommerfelger er av typen 7x17" med Nankang 185/35-17. ET på felgene er innenfor 7,5mm, rulleomkrets er perfekt etc. Vil dette kunne by på problemer? hadde vært like greit å skrivd de inn, hvis det lar seg gjøre, men kan de slå seg vrange av at det er en meget uvanlig dimensjon, og kanskje Norges første som evt blir godkjent med de? : klø : Er dumt å måtte komme igjen på nytt om de henger seg opp i det, da slenger jeg heller på vinterlissene!

 

Noen innspill? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er LoadIndex på dekka det samme eller høyere enn det som står i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg ikke akkurat nå, men det mener jeg skal være i orden. sjekker det før jeg drar dit. :) Flere tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på mange gewinde står det hvilke felgdimensjoner det er godkjent med....ville anbefalt å sjekke i papira til gewinde først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevt over her, så er dette en ennsålenge rimelig sjelden dekkdim, så det vil overraske meg stort om den står der.. Har ikke fått sett papirene enda, men skal sjekke det uansett. Hvis den da IKKE står der, kan det da gå fordet? Hjulene er jo totalt lovlige, for en gangs skyld, men min erfaring med BT er at selv om det er lovlig, så skal de henge seg opp i det, pga at det er "spesielt" eller uvanlig etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke load index på 82 eller noe deromkring på disse dekka? Skulle ikke forundre meg om det ligger litt i grenseland med tanke på at du har en relativt tung dieselmotor over frontakselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke min, men en 1.4 16v :). litt lettere den ;)

 

Edit: Brå var ute å sjekket på min akkurat nuh, og jeg har Li 78 på min, så da er det trygt på hennes også. Dekkene har 82, som du sier Petter :) (skrev hennes, pga det er bilen til frøkna ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nettopp snakket med frøkna, og for å være helt sikker har det nå blitt værre enn først ventet.. Hu sjekket vognkortet, og ET var 43, og ikke 35 som jeg nesten var heelt sikker på at det var. Felgene har ET 35, og da betyr det 8mm endring per side, og da må det papirer til. Noe jeg ikke aner hvor jeg skal finne : klø :

 

Men skal også sies, at når jeg var på biltilsynet med min en gang og godkjente senkesett, og hadde 16" med ET35 (43 på bil) gadd de ikke skrive de inn engang side det "var så nærme" selv om jeg spesielt bad om det flere ganger.. så vet ikke :o Lukter vinterhjul nå men... :o

 

Edit: Hu hadde btw Li 76 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke papirer på felgene.. Jeg trang i hvertfall ikke det når jeg godkjente felgene på en bmw e46 jeg hadde.. så lenge det gikk klar var alt ok :)

 

Og der var avviket større..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja.. det blir litt russisk-rullett tror jeg, for det spørs vel helt hvem en møter. går sikkert bra 90% av tilfellene, men jævli surt om en må komme igjen å! lukter vinterhjul :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.