cobra senkesett trøbbler...

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å knekke en justeringsmutter på mitt cobra justerbare senkesett som jeg kjøpte for ett år siden, bare. De andre sitter som f*%#&. Har klart å bøye justeringsnøkkelen, så sterk er jeg: bh :

Er det noen som har erfaring om det går an å få mutter som "spare-part" eller om det er en slags garantiordning på disse...? Noen som har hatt samme problem med en "happy ending"....?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må du ta med de du kjøpte settet av. Normalt sett så skal det ikke være noe problem å få tak i reservedeler.

Men om du har kjøpte dette på feks ebay så har de kun 1 års garanti om ikke annet er skrevet i papirene.

 

Brukte du nøkkelen når du strammet til låsemutteren også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte nøkkelen ja, men den er bare til å skru med. Låses med en settskrue....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låses med en settskrue....

 

Fryktelig lite smart patent det der. Hver gang du skrur inn den settskruen vil jo gjengene få seg en kavring, og du vil slite med å få det opp igjen. Håpløst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Du peker nok på problemet der. Mulig det er bedre å ikke skru til settskruen noe særlig og satse på at de setter seg ganske greit allikevel... Virker jo stort sett sånn i løpet av vinteren allikevel?

Men er det noen som vet hvem som er produsent/leverandør til disse settene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cobra selges av Gundersen sportscar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autospar også fikk jeg høre.

Noen som har erfaring med reservedeler eller reklamasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Gundersen Sportscar som er hovedimportør av cobra til norge.

 

Det er 5års garanti på cobra så om du hører med gundersen så tror jeg nok at de kan hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt sporadisk kontakt med Gundersen så det ordner seg nok... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter fremdeles på Gundersen, så dette tar tid..... (sukk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nye justeringsmutter av Gundersen (bra men treg service) som viste seg å være feil gjenger på...

Så nå har tegnet, tatt bilder og forklart.... Så er det bare opp til fabrikken å prøve å finne noe som kan brukes.

Hvis ikke får jeg prøve å få maskinert noen på jobben...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom aldri i mål med dette, da jeg til slutt mottok enda noen ringer som ikke passet. Settet skrotes nok pga ringene og det blir handlet nye sett med bedre kvalitet antagligvis... Møkkasett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.