#1 Skrevet April 15, 2009 har en 2001 a4,etter jeg chipet den så luger eller fjusker den litt når jeg kjører på rolig gir f.eks. over farts dumper,ikke alltid,men skjer ofte,ble enda verre når jeg hadde åpent filter på,men skjer også med orginale boksen på,noen som tror hva det kan være??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 Chip eller tuningboks? Tuningboks bør ikkje kallast chip og høyrer heime i el-avfall til gjenvinning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 er Chip,ikke boks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 ofte problemer at at chip og hjernen ikke kommer overens for å si d sånn. slike symptomedr opstår da. du må bare fjerne chip'en og bruke åpent filter. det måtte eg gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 Har på åpent filter,men den fjusker mye mer med det på etter jeg chipet den. lurt på om det kan være noe snusk med chipen se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2009 Hvis bilen fjusker MER etter du har montert chip, så e d chip'en som e problemet. Kan være du har fått feil chip, eller en type chip som ikke stemmer overens med bilen, selvom du sikkert har kjøpt den hos et tuningfirma. Ta av chip'en og hiv i sånn KN filter innsats i filterboksen din. funker sikkert bedre d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2009 Nå må dere slappe litt av gutter. På en diesel bil, så er som regel K&N filter ol bortkastede penger. Det gir ikke noe effekt. Og si at man skal hive chippet, og montere filter for det er like bra? Det er ivertfall tull. En chip på en 115 tdi, gir 145 hk. Hvem tror det kan matches med et filter? 99% av tilfellene med feil etter tuning, stammer ikke ifra chippen, men ifra bilen. Om du har hatt en feil på bilen hele tiden, merker man det som regel mye bedre etter tuning. Blir mindre marginer for motoren og jobbe på etter tuning, og en feil vil merkes mye tydligere etter at den er omprogrammert. Om den nykker f.eks, vil dette merkes mye tydligere etter chip, fordi motoren drar mye hardere på, og da blir nykket kraftigere når det kommer. Få kjørt en diagnose på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2009 Har prøvd begge deler,sier ikke at åpent filter er bra,for jeg mener orginal boksen med innsats filter fungerer bedre,men jeg merker samme feil uansett,men forsterket pga åpent filter. men i dag så havarerte turboen så fant ut hva problemet var:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2009 Se der ja Det var et uungåelig faktum det det da. Chippen tok nok knekken på en allerede nedkjørt turbo. Om du ikke hadde chippet, hadde den holdt noen km enda, men før eller siden har den gått heden uansett. Ang KN filter på VAG, så må du være veldig nøye med og ikke bruke for mye olje på filteret. Legger du på for mye olje, suges det igjennom filteret, og da tar olja knekken på LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2009 men ta får en mulighet til å gjøre noen endringer da,ja det er en del av spillet det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 18, 2009 Hvis bilen fjusker MER etter du har montert chip, så e d chip'en som e problemet. Kan være du har fått feil chip, eller en type chip som ikke stemmer overens med bilen, selvom du sikkert har kjøpt den hos et tuningfirma.Ta av chip'en og hiv i sånn KN filter innsats i filterboksen din. funker sikkert bedre d Får ikke 30hk mer med kn filter.. hva er det du sankker om?? ta ut chip og sett i annet luftfilter.. ser ikke sammenhengen? Og om bilen fjusker mer etter chip er montert, trenger ikke det være chippen.. det er helt sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...