Guruer... Hvilken clutch har jeg? (07 Touran 2.0TDI 140hk)

Anbefalte innlegg

Hallois:)

 

var i kontakt med en på delelageret på møller om han kunne fortelle meg hva slags clutch jeg har,men det kunne han ikke si meg.

Det er to valg,enten sachs eller lucas som sitter der originalt....så trenger å vite det om jeg skal kjøpe meg en vassere clutch.

 

hvis det er noen som på noen måte kan finne det ut så gjelder det en Touran 2.0TDI,140hk med regnr

DL59047

 

takker på forhånd og håper noen kan hjelpe : rock :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to valg,enten sachs eller lucas som sitter der originalt....så trenger å vite det om jeg skal kjøpe meg en vassere clutch.

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor trenger du en vassere clutch?? :) Når du løfter opp bilen, så kan du kikke inn i girkassen, mellom motor og kasse, der ser du svinghjulet, hvis svinghjulet har en "rand" er det en sachs clutch. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor?...nei vi får se da...;)

 

så det går ikke å finne ut via serienr på bilen da med andre ord?

da får jeg vel krype under en dag og titte da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor trenger du en vassere clutch?? :)

 

Fordi clutch og svinghjul på disse bilene ikke tåler original effekt engang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok enklest og titte under ja.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok se i inspeksjonsluka ja, får ikke spesifikk clutch med ch. nr dessverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

morroklumpen...kjører 5-0 ja :P: haha :

 

 

 

Fordi clutch og svinghjul på disse bilene ikke tåler original effekt engang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg får vel hoppe under og titte litt,latterlig det ikke er presisert må jeg si...men men: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja...AUDI...4nuller i grillen og en 0 bak rattet : haha :

blir mobba på jobben av ett par audi gutter så da drar jeg den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja...AUDI...4nuller i grillen og en 0 bak rattet : haha :

blir mobba på jobben av ett par audi gutter så da drar jeg den :)

 

Hehe, nå er jo 60% av bilene mine VW, men at clutchene og svinghjul på disse bilene, både VW og Audi, er drittdårlige er jo en kjennsgjerning. GTi TDien min har og 240mm clutch og dobbeltmassesvinghjul, clutch og svinghjul ble bytta på 110k km og bilen er foreløpig helt original. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har hørt mye rart om clutchene og svinghjul,men mange som ikke har hatt problemer og.

men i mitt tilfelle nå så er tanken å bytte pga jeg har lyst på litt mer power :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har hørt mye rart om clutchene og svinghjul,men mange som ikke har hatt problemer og.

men i mitt tilfelle nå så er tanken å bytte pga jeg har lyst på litt mer power :)

 

Mye vil ha mer er en god filosofi ;) Jeg går også over til enkeltmasse svinghjul og heftig clutch når lommeboka tillater ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps: Du er klar over ulyden du får med enkelmasse svinghjul på 2.0tdi? :) skikkelig "ducati" rakling i fri med clutchen ubetjent. Bråker mye! Men funker bra da:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps: Du er klar over ulyden du får med enkelmasse svinghjul på 2.0tdi? :) skikkelig "ducati" rakling i fri med clutchen ubetjent. Bråker mye! Men funker bra da:D

 

Raklinga er nok ikke til å unngå skal man ha noe som holder, men jeg skal prøve å få tak i ett svinghjul med lik vekt som originalt dobbeltmasse for å minimere bråket. Har også sett at det kan minimeres med å montere lettere svingningsdemper slik at vektforholdet mellom disse er likt før og etter svinghjulbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeppda..har sett sachs har kit til dual mass...og kit med single mass svinghjul med hele pakka...vi får se hva det blir til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spec har også mye kjekkt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner...men de sachs du linket til er jo samme som jeg la ut link på...men skal titte på de andre,takk :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men du som jobber på møller og greier...jeg var under bilen her om dagen for å se om jeg kunne se hvem clutch jeg har...fikk beskjed om at hvis det var no riller der så var det sachs...men så ikkeno riller...du får ikke ordna no bilde eller forklare meg litt mer hva jeg skal titte etter under der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner...men de sachs du linket til er jo samme som jeg la ut link på...men skal titte på de andre,takk :) :)

 

Mulig det var samme.. så bare du hadde valgt 2.0tdi 100kw på den du la ut:) jeg la ut til 103kw;) og med organisk lamell plate beregnet for gatebruk istede for sinter 4 puch som du la ut til bane bruk:)

 

hvis du titter opp i hullet mellom clutchhuset og bunnpanna. har svinghjulet en markert kant i buinga der..eller har svinghjulet en helt buet kontur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.