#1 Skrevet April 16, 2009 Hallois:) var i kontakt med en på delelageret på møller om han kunne fortelle meg hva slags clutch jeg har,men det kunne han ikke si meg. Det er to valg,enten sachs eller lucas som sitter der originalt....så trenger å vite det om jeg skal kjøpe meg en vassere clutch. hvis det er noen som på noen måte kan finne det ut så gjelder det en Touran 2.0TDI,140hk med regnr DL59047 takker på forhånd og håper noen kan hjelpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 Det er to valg,enten sachs eller lucas som sitter der originalt....så trenger å vite det om jeg skal kjøpe meg en vassere clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 hvorfor trenger du en vassere clutch?? Når du løfter opp bilen, så kan du kikke inn i girkassen, mellom motor og kasse, der ser du svinghjulet, hvis svinghjulet har en "rand" er det en sachs clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 hvorfor?...nei vi får se da... så det går ikke å finne ut via serienr på bilen da med andre ord? da får jeg vel krype under en dag og titte da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 hvorfor trenger du en vassere clutch?? Fordi clutch og svinghjul på disse bilene ikke tåler original effekt engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 er nok enklest og titte under ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2009 må nok se i inspeksjonsluka ja, får ikke spesifikk clutch med ch. nr dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2009 morroklumpen...kjører 5-0 ja Fordi clutch og svinghjul på disse bilene ikke tåler original effekt engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 ja jeg får vel hoppe under og titte litt,latterlig det ikke er presisert må jeg si...men men: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2009 5-0? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2009 ja...AUDI...4nuller i grillen og en 0 bak rattet blir mobba på jobben av ett par audi gutter så da drar jeg den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2009 ja...AUDI...4nuller i grillen og en 0 bak rattet blir mobba på jobben av ett par audi gutter så da drar jeg den Hehe, nå er jo 60% av bilene mine VW, men at clutchene og svinghjul på disse bilene, både VW og Audi, er drittdårlige er jo en kjennsgjerning. GTi TDien min har og 240mm clutch og dobbeltmassesvinghjul, clutch og svinghjul ble bytta på 110k km og bilen er foreløpig helt original. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 17, 2009 ja jeg har hørt mye rart om clutchene og svinghjul,men mange som ikke har hatt problemer og. men i mitt tilfelle nå så er tanken å bytte pga jeg har lyst på litt mer power 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2009 ja jeg har hørt mye rart om clutchene og svinghjul,men mange som ikke har hatt problemer og.men i mitt tilfelle nå så er tanken å bytte pga jeg har lyst på litt mer power Mye vil ha mer er en god filosofi Jeg går også over til enkeltmasse svinghjul og heftig clutch når lommeboka tillater 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 17, 2009 Ps: Du er klar over ulyden du får med enkelmasse svinghjul på 2.0tdi? skikkelig "ducati" rakling i fri med clutchen ubetjent. Bråker mye! Men funker bra da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 17, 2009 Ps: Du er klar over ulyden du får med enkelmasse svinghjul på 2.0tdi? skikkelig "ducati" rakling i fri med clutchen ubetjent. Bråker mye! Men funker bra da:D Raklinga er nok ikke til å unngå skal man ha noe som holder, men jeg skal prøve å få tak i ett svinghjul med lik vekt som originalt dobbeltmasse for å minimere bråket. Har også sett at det kan minimeres med å montere lettere svingningsdemper slik at vektforholdet mellom disse er likt før og etter svinghjulbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 18, 2009 jeppda..har sett sachs har kit til dual mass...og kit med single mass svinghjul med hele pakka...vi får se hva det blir til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 19, 2009 Spec har også mye kjekkt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2009 hva tror folket om den her?.. hvordan vil den være å kjøre med til daglig?? skal nå høre hva jeg får den for ihvertfall den pakka der http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/audi/audi-a3-8p1-ab-0503/20-tdi-mkb-azv/torsionsgefederte-scheibe-mit-organischen-2-2-2.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2009 http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/audi/audi-a3-8p1-ab-0503/20-tdi-mkb-azv/torsionsgefederte-scheibe-mit-organischen.htm ta dette istede så slipper du slurre i filler puckene på vanlig kjøring:) tåler mere enn nok.. det du la ut er ikke ment for gatebruk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 4, 2009 men om du har 140hk så trenger du dette 103kw http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/audi/audi-a3-8p1-ab-0503/20-tdi-mkb-azv/torsionsgefederte-scheibe-mit-organischen.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2009 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=113_2525_2626_2628&products_id=17276 også bra sammen med http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=113_2525_2626_2628&products_id=17282 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 4, 2009 skjønner...men de sachs du linket til er jo samme som jeg la ut link på...men skal titte på de andre,takk :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 4, 2009 men du som jobber på møller og greier...jeg var under bilen her om dagen for å se om jeg kunne se hvem clutch jeg har...fikk beskjed om at hvis det var no riller der så var det sachs...men så ikkeno riller...du får ikke ordna no bilde eller forklare meg litt mer hva jeg skal titte etter under der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 5, 2009 skjønner...men de sachs du linket til er jo samme som jeg la ut link på...men skal titte på de andre,takk :) Mulig det var samme.. så bare du hadde valgt 2.0tdi 100kw på den du la ut:) jeg la ut til 103kw;) og med organisk lamell plate beregnet for gatebruk istede for sinter 4 puch som du la ut til bane bruk:) hvis du titter opp i hullet mellom clutchhuset og bunnpanna. har svinghjulet en markert kant i buinga der..eller har svinghjulet en helt buet kontur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...