#1 Skrevet April 16, 2009 Sitter og spekulerer litt med en kompis på msn her nå.. vi har lyst å få vekk autopass-brikkene våre, og han har demontert sin gamle og funnet ut at alt som trengs for at brikken skal funke er jo på størrelse med fjernstyringa til sentrallåsen, men halvparten så tykk(batteriet er litt klumpete da men). Så da er tanken.. Klarer man å dele sladrespeilet, så kunne en jo bare bygd brikken inn i speilet, og vært kvitt den sjenerende dingsen i frontruta..! Noen som vet om dette lar seg gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 kan bare lime den sjenerende dingsen PÅ speilet og da gjerne lakkere i samme farge som speilet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 Du, det var ikke det jeg spurte om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 Heller ikke svar - men jeg har brikka mi under dekselet midt på dashbordet som senterhøytaler og luftdysene sitter i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 du KAN dele speilet, så er det bare å kjøre igjennom en autopass og håpe på at brikken blir registrert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Det var et mer kreativt svar vertfall, som skjuler dritten helt.. Må ut å sjekke om jeg har noen slike "hemmelige" åpninger på dashbordet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2009 du KAN dele speilet, så er det bare å kjøre igjennom en autopass og håpe på at brikken blir registrert Hmmm, tror dette må prøves.. Får ringe bomselskapet og si at jeg ødela brikken min i dag, slik at jeg kan prøvemontere den gamle før jeg evt demonterer den nye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2009 Heller ikke svar - men jeg har brikka mi under dekselet midt på dashbordet som senterhøytaler og luftdysene sitter i. Det var kansje ikke så dumt, er det plass til hele brikken der eller har du demontert den? Ingen problemer ved passeringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 Tenkte tanken selv, men fant ikke helt ut hvordan jeg skulle gjøre det.. Har jo samme bil som deg, så si ifra når du har løst det Stig Arne Har bare stripset min innenfor grillen nå, men det funker ikke i Oslo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2009 spørs litt hvor tykk plasten på speilet ditt er.. du kan evt ta en dremel og lage hull så kun "sensoren" stikker på utsiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2009 Plasten i speilet er vell ikke mye tykkere en plasten i brikken? Det er verdt ett forsøk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2009 spørs litt hvor tykk plasten på speilet ditt er.. du kan evt ta en dremel og lage hull så kun "sensoren" stikker på utsiden.. Ja, er litt usikker på hvordan det er å få delt dette skikkelig.. Men om ikke plasten er tykkere enn huset i brikken originalt så burde det jo gå greit.. Kan jo evt slipe plasten i speilhuset på innsiden så den blir tynnere rundt antennedelen også.. Men har og tenkt tanken på å "operere" huset med dremel ja, lime fast brikkeinnmaten inni der, og så lime på igjen "lokket" man da skjærer ut og slipe det til fint igjen etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2009 Vet ikke om det er plass til brikken min under luftegreiene på dashbordet jeg.. Men hvordan tar man ned speilhuset fra holderen, er det bare å "nappe til" den så den løsner fra kula, slik det var på "god gammel" Ascona? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2009 Jeg har hele brikken nedi der ja - god plass. Fungerer helt 100% for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2009 Hmm, må studere mer på den.. Og den er lik på A4 og A6? men noen som vet om det bare er å bruke rå makt for å nappe av speilet da? Vil jo helst unngå å måtte kjøpe nytt speil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 16, 2009 Fortsatt ikke svar til deg her men...: Jeg vet at flere har montert det i speilhuset på utsiden (dvs sidespeilet) og det fungerer. Det kan hvertfall åpnes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 16, 2009 Anngående alternativ plassering så har jeg noen kompiser som har litt forskjellige plasser. Han ene har lagt den bak instrumentpnelet. Dette på en bmw E36. Den andre har rett og slett pakket den i litt plast og stripset den fran rett bak grillen på panseret. Dette på en A6. Vil nå si dette er mye enklere enn å drive og demontere og styre for å bli kvitt den. Enklere å ta ut når du en gang selger bilen og! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 16, 2009 Anngående alternativ plassering så har jeg noen kompiser som har litt forskjellige plasser. Han ene har lagt den bak instrumentpnelet. Dette på en bmw E36. Den andre har rett og slett pakket den i litt plast og stripset den fran rett bak grillen på panseret. Dette på en A6. Vil nå si dette er mye enklere enn å drive og demontere og styre for å bli kvitt den. Enklere å ta ut når du en gang selger bilen og! Har tenkt tanken på det med å kapsle den inn i noe så den blir vannsikker og få den fast bak grillen, men var det ikke en som skrev her at det ikke funka i oslo? Og demontere? Ikke helvete, da ringer jeg bomselskapet og ber de sende ny brikke, da blir den gamle anullert, den gjør ikke noe skade om den er limt fast i sladrespeilet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 16, 2009 Hva mente du med dette? Får du to brikker da? Den ene vil jo slutte å fungere, så er vel bare å modde den du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 16, 2009 For å være sikker på at den du modder fast inni speilet har nytt batteri, så du ikke må demontere dritten igjen etter et halvt år.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 16, 2009 Det var ikke dumt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 16, 2009 Hehe, nei av og til er det lov å tenke lenger enn nesa rekker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 16, 2009 Frank, det er bare å stikke innom på Esso i Tjensvollkrysset og hente ut ny der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 12, 2009 Heisann finni ut åssen du åpner speilen? min kommer til å åpne seg selv snart tror jeg. blir verre å verre for hver uke. spiller musikk å glasset inni speilen blaffrer og lager ulyd. så skulle gjerne åpnet det å ordnet dette:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 12, 2009 Lurer på om dere samler mye ting i hanskerommet at det ikke er plass der, hvorfor styre med slikt når brikken bare kan slenges i hanskerommet??, hva gjør du med speilet når du evt skal selge bilen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...