Korrosjon/rennemerker på Zito Titan felger

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut felgene for en drøy uke siden for å sjekke mønsterdybde, vaske de og polere de en gang til før jeg satte de på. Mot min store forskrekkelse ser jeg at på samtlige felger er det noe som kan minne om korrosjon/"renne"merker på innsiden av klarlakken på store deler av kromkanten rundt. Siste som ble gjort før de ble satt inn var en vask og polering av de, og jeg har kjørt på de ca en og en halv sesong.

Har prøvd Autosol for å se om det kunne poleres vekk, men fant som sagt ut at dette er på innsiden av klarlakken. Har også mistet flere av de "boltene" rundt felgene gjennom sesongen. Når jeg vasket felgene og tørket de før poleringen, så jeg at selv om hele felgen var tørr, kom det vann ut fortsatt på innsiden av denne kanten, mot boltene, hvis jeg la felgen over på siden. Hva skjer?

Hvordan stiller dette seg i en evt reklamasjonssak? De har blitt behandlet 100% av meg, og jeg mener selv at dette ikke skal skje. Noen som har vært borti liknende og evt reklamert med hell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært litt rundt i dag og funnet ut at dette kalles oksidering og kan oppstå ved syrevask. Problemet er, jeg har aldri vasket de med noe som inneholder noe form for syre. Er det ingen her som har vært borti lignende og har noe å komme med i forbindelse til om jeg kan reklamere/hvordan reklamere på dette ovenfor de jeg kjøpte de hos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått dette på mine tidligere så fine borbet bs 8x15 til poloen min, det som skjer er at det blir mellomrom mellom lakken og aluen og vann blir sperret inne der, får så å spise på aluen, har ikke fått noe reklamasjon igjen på det, siden jeg som sagt bare har behandlet dem selv. lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut om det er noe som kan "reparere" skadene eller må de pusses ned og lakkes om igjen? mine merker kom etter litt treg vask etter vinteren, så kan jo være at saltet har spist jeg gjennom noe av klarlakken, eller at det har vært for lite\for dårlig klarlakk på felgene.

adrian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klarlakk på kanten på Zito Titan? Er det ikke stålkanter på de? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.