#1 Skrevet April 16, 2009 Heisann... Har ett lite problem med bremsene på bilen min. Eller, jeg får opp en melding i displayet av og til. Dette bremse symbolet som lyser rødt. Har funnet ut at det er lite bremseveske på bilen. Det jeg lurer på er hvorfor det er lite bremseveske? Har disse en svakhet hvor det lekker av og til? Bremsebellegget på både frem og bak bremser er ok. Etter som jeg har forstått det så skal vel kun nivået minke med mindre bremsebelegg. Noen som har noen ide om hvor bremsevesken blir av? Hvor skal jeg lete? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 Banjo kobling på bremseslangene bak som pleier å lekker på disse. Får ikke ny pakning og må bytte bremseslangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 Kor e denne koblingen? På selve calipperen eller en annne plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 Ja, banjokoblingen er altså der bremseslangen bak er festet til caliperen. Det er to alu-ringer som pakninger, og disse kan korrodere. Måtte nylig bytte på min A6 da jeg mistet bremsevæsken her. De koster bare noen få kroner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 Ja, banjokoblingen er altså der bremseslangen bak er festet til caliperen. Det er to alu-ringer som pakninger, og disse kan korrodere. Måtte nylig bytte på min A6 da jeg mistet bremsevæsken her. De koster bare noen få kroner. Var ikke å få kjøpt løse før ihvertfall, kjøpt hos Møller? (står kun slangene i ETKA) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Hmm... kikket bare litt enkelt på de nå nylig, og det ser ikke ut som det lekker noe der. Var rimelig tørt hvertfall. Får se om ikke jeg kan få bilen på bukk en dag å sett om det lekker noen plass. Det kan jo ikke bare forsvinne uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2009 Har nøyaktig samme problem på min 99 a6 1,8t, og fikk beskjed om at det var venstre slange bak på den også... Så få noen til og bremse så hardt de kan mens du ser på koblingene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2009 Var ikke å få kjøpt løse før ihvertfall, kjøpt hos Møller? (står kun slangene i ETKA) Jeg finner de ikke i min katalog heller, men jeg ble vist de på skjermen hos min Audi-forhandler, så de står tydeligvis i nyere versjoner av katalogen enn de som flyter rundt på nettet. Jeg har ikke noen delenummer på mine heller, for i mitt tilfelle så var det en kompis som skaffet meg disse på en søndag ettermiddag. Denne kompisen jobber på Skoda-butikken her i byen, og slo de opp i katalogen til Superb. Uansett så er disse bare vanlige aluminium tetningsringer, jeg antar at man kan bruke kobberringer også, men jeg vet ikke om det er noen grunn til at VAG har valgt å bruke aluminium i steden for kobber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...