#1 Skrevet April 16, 2009 Skal innpå biltilsynet 12 mai enn tur med bilen, og i denne sammenheng lurer jeg på litt ting: Er det noe problem og få godkjent BBS LEmans replicaene? Tror det er mellom 7,5 - 8,5 breie, det subber ikke noe sted, og inpresse er 45. De er 19 tommer. 225/35/19 dekk. Felgene har jeg ikke noen tuv papirer på eller slikt, da felgene er fra usa, og tuv som kjent er tysk. Så skal jeg prøve å få dem godkjent eller skal jeg bare kjøre inn med noen 15 tommere? De stikker heller ikke utenfor bilen , men litt gummi går opp i hjulbue, men subber som sagt ikke I vognkortet mitt står det: FELGDIMENSJONER Felg foran: 6JX15 Felg bak: 6JX15 Innpress foran: 47 Innpress bak: 47 Videre lurer jeg på senkesettet: Hvordan stiller de seg til dette mon tro? Har ca 10 - 11 cm klaring til bærende under bilen tror jeg slik det er nå. Det er noen plasdeksler som er lavere. Dette er et FK justerbart senksett, og hjulstillingskontroll er gjort. Noen inspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 Godkjente bil selv i fjor med senkesett og med 225/40-18 på 8x18 felg, kontrolløren tittet ikke på hjula mine i det hele tatt. Så lenge senkinga er i hht TUV-papirene så bør ikke dette by på noen problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 Det er ingen problemer skal være. Så lenge TUV på senkesettet er i orden og rulleomkretsen på hjula er innenfor 5% avvik så skal alt gå så lenge resten du sier stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 Er li 88 på dekka dine nok ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 Alt kommer an på den enkelte kontrolløren... Bare sørg for å ha det du veit, 11cm under, lysjustering osv i orden.. Så go for it! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Jeg godkjente min golf IV for en mnd siden.( jeg har også FK highsport) og jeg har ikke 11 cm klaring under... Det eneste de kikket på var om jeg ikke hadde senket den lavere enn hva papirene gikk god for(og selvfølgelig nr på fjærene da) og 4 hjulskontroll, han nevnte ikke lysene så da spurte jeg han ang denne 11 cm klaringen som jeg har lest om og han sa at han ikke skjønte hva greia var med det.... Utrolig trivlig kar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2009 Jeg godkjente min golf IV for en mnd siden.( jeg har også FK highsport) og jeg har ikke 11 cm klaring under... Det eneste de kikket på var om jeg ikke hadde senket den lavere enn hva papirene gikk god for(og selvfølgelig nr på fjærene da) og 4 hjulskontroll, han nevnte ikke lysene så da spurte jeg han ang denne 11 cm klaringen som jeg har lest om og han sa at han ikke skjønte hva greia var med det.... Utrolig trivlig kar! Regner med at du også var i Skien? De er meget hjelpsomme der har jeg intrykket av:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2009 Er virkelig synd at det skal være så stor forskjell fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 Er virkelig synd at det skal være så stor forskjell fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. Ja, hva med å få TV2 hjelper deg på saken... det hadde vært noe så biltilsynet hadde blitt likt over hele landet.. Var jo om biltilsynet i dagens "episode" også.. Vet ikke om det ligger noe tråd anngående dette på forumet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2009 Ja, hva med å få TV2 hjelper deg på saken... det hadde vært noe så biltilsynet hadde blitt likt over hele landet.. Var jo om biltilsynet i dagens "episode" også.. Vet ikke om det ligger noe tråd anngående dette på forumet.. Fallgruven her er at da kan vi plutselig ende opp med at samtlige trafikkstasjoner må forholde seg til de "reglene" og vranglæren vi idag sliter med på de idag vanskelige trafikkstasjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2009 Fallgruven her er at da kan vi plutselig ende opp med at samtlige trafikkstasjoner må forholde seg til de "reglene" og vranglæren vi idag sliter med på de idag vanskelige trafikkstasjonen. ja.. for nå kan vi bare stikke på en ny stasjon å få det godkjent så.. haha: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2009 Det er ingen problemer skal være. Så lenge TUV på senkesettet er i orden og rulleomkretsen på hjula er innenfor 5% avvik så skal alt gå så lenge resten du sier stemmer. Jeg prøvde å få få skrevet inn hjul og senkesett til en Passat 3B engang i tida. Det var KW gewinder med TUV og 8,5x19 ET45 felger uten TUV. Senkesettet gikk fint pga papirene, men selv om felgene var innenfor +-15mm endring av ET, hjulet er innenfor 5% størrelse og aldri subba, så måtte han ha en godkjennelse fra importøren at felgene var godkjent på bilen. Fikk ordna det gjennom litt omveier, men anbefaler derfor egentlig ikke å prøve å få inn felger uten TUV. Men mulig du kan treffe noen som ikke er så vanskelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2009 11 cm regelen er vel bare et forslag til høring, og ikke besluttet så vidt jeg har forstått det. En på jobben godkjente sin A3 i vinter, og den var så lav at han måtte rygge inn på løfteren. Der var det ikke snakk om 11 cm. Så lenge BT karen kunne se type og serienummer på deler, samt at disse stemte med TUV papirer + nylig 4 hjulskontroll, skal vel det gå greit. Innpress er vel lettere å henge seg opp i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2009 Høres ut som det skal gå noenlunde greitt dette her da.. Er greitt å få det i orden, skal på EU i 2010 for første gang, så er greitt å ordne med innskrivinger i år liksom.. Så slipper å tulle med det til neste år. Innpresse mitt på 45 på felgene vil det være noe problem? Eller vil det gå helt fint? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 16, 2009 Jeg prøvde å få få skrevet inn hjul og senkesett til en Passat 3B engang i tida. Det var KW gewinder med TUV og 8,5x19 ET45 felger uten TUV. Senkesettet gikk fint pga papirene, men selv om felgene var innenfor +-15mm endring av ET, hjulet er innenfor 5% størrelse og aldri subba, så måtte han ha en godkjennelse fra importøren at felgene var godkjent på bilen. Fikk ordna det gjennom litt omveier, men anbefaler derfor egentlig ikke å prøve å få inn felger uten TUV. Men mulig du kan treffe noen som ikke er så vanskelig... Har fått skrevet inn felger uten tuv før faktisk Det gikk greitt, han så bare på at det ikke subba osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 16, 2009 Er virkelig synd at det skal være så stor forskjell fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. Merker det når jeg snakker litt med folk, var selv engang på Odda trafikstasjon, og han ene karen som jobba der var bare vrang, og ikke noe hjelpsom i det hele. Mens andre som har vert i Haugesund, har fått veldig god service. Så klart forskjell fra person til person tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 17, 2009 Jeg prøvde å få få skrevet inn hjul og senkesett til en Passat 3B engang i tida. Det var KW gewinder med TUV og 8,5x19 ET45 felger uten TUV. Senkesettet gikk fint pga papirene, men selv om felgene var innenfor +-15mm endring av ET, hjulet er innenfor 5% størrelse og aldri subba, så måtte han ha en godkjennelse fra importøren at felgene var godkjent på bilen. Fikk ordna det gjennom litt omveier, men anbefaler derfor egentlig ikke å prøve å få inn felger uten TUV. Men mulig du kan treffe noen som ikke er så vanskelig... Såpass.. jeg reiste for å godkjenne senkesettet, men kontrollører tok med felgene som om det var en selvfølge, og disse var utenfor +-15mm regelen. Gikk fint uten problemer, og dette var i Skien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 17, 2009 Det er ingen problemer skal være. Så lenge TUV på senkesettet er i orden og rulleomkretsen på hjula er innenfor 5% avvik så skal alt gå så lenge resten du sier stemmer. Har også rekkna rulleomkrets den var 0.88% skal få enn dekkbutikk til å skrive dette ned til meg også, så eg er sikker på at alle papirer er i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 17, 2009 Har også rekkna rulleomkrets den var 0.88% skal få enn dekkbutikk til å skrive dette ned til meg også, så eg er sikker på at alle papirer er i orden Jepp. Det værste som kan skje er at man må komme tilbake med andre hjul;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 18, 2009 Ja Jeg var i skien:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...