Er det mulig å koble blinklys på tåkelysene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter som jeg har fått tåkelys som erstatter plasseringen av blinklysene i dag, lurer jeg på om det kanskje er mulig å bruke tåkelysene som blinklys. Per i dag er tåkelysene koblet opp med egen bryter, så de får strøm når jeg bestemmer det. Jeg har også ledninger fra blinklysene frem til området hvor tåkelysene er.

Er det noen som vet om det er mulig å koble det opp slik på noen måte? Jeg antar at å koble blinklysene rett på ledningene til tåkelysene kun vil ha noen virkning når tåkelysene er av, men jeg vil at strømmen skal brytes fra tåkelysene(bare for den ene siden, selvfølgelig) når de står på i det jeg bruker blinklysene.

(Jeg regner med at dette ikke er godkjent for bruk på offentlig vei, så for ordens skyld kan vi si at dette skal brukes i en garasje langt borte i gokk.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett inn et rele som erstatning for blinklyspæra,koble så du bryter strømmen til tåkelysene, da blinker det når lysa er på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva slags relé er det jeg må ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett helt vanlig lukkende rele. Kobler det bare inn på ledningene som går til blinklys pæren. Releene selges på biltema for 15 kroner mener jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.