#1 Skrevet April 16, 2009 Har fått opp feilmelding på LMM på bilen nå, og den går såklart da som et dass... Hvor sitter denne egentlig? Tenkte å ta den ut og prøve å rense den... Ser en sensor som sitter på røret som går på tvert av motor og inn på innsugsmanifold... Delenummer 038 906 051 C.. Er dette LMM eller er det trykksensoren? AVF motor, 130 hk TDI.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2009 ikke så veldig mange plasser den kan sitte når dens oppgave er å måle på lufta før den skal inn på turboen... Ikke særlig lang den slangen fra luftfilteret og inn på turbo.. Ta av dekselet over luftfilter boksen og du finner LMM sensoren der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2009 ikke så veldig mange plasser den kan sitte når dens oppgave er å måle på lufta før den skal inn på turboen... Ikke særlig lang den slangen fra luftfilteret og inn på turbo.. Ta av dekselet over luftfilter boksen og du finner LMM sensoren der. Såklart:) Tenkte den satt etter turboen jeg, men såklart sitter den før.... Fant den, tok den ut og renset den... Men hjelper lite.... Går ræva dårlig... Dro ut pluggen og da går den litt bedre, men likevel langt fra slik den skal... Får vel prøve å skifte den da... Eneste feilmeldingen som låg inne iallefall..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 Såklart:) Tenkte den satt etter turboen jeg, men såklart sitter den før....Fant den, tok den ut og renset den... Men hjelper lite.... Går ræva dårlig... Dro ut pluggen og da går den litt bedre, men likevel langt fra slik den skal... Får vel prøve å skifte den da... Eneste feilmeldingen som låg inne iallefall..... Lurer på om LMM er forbruksvare på disse? Ser i service historikken på min at det er byttet lmm 3-4 ganger på 120.000km.. orginal bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 Lurer på om LMM er forbruksvare på disse? Ser i service historikken på min at det er byttet lmm 3-4 ganger på 120.000km.. orginal bil.. Ja, har tenkt det samme.... Byttet den på verksted\garanti for 16-17 mnd siden også ved samme symptomer... Forbanna dritt... Og so stoppa gamlebilen også i dag... (Også passat..) Så truet deledama på møller med å kjøpe toyota i dag;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2009 Da har jeg skiftet LMM og bilen er som før..... kjekt det da.. Men irriterer meg at det er så dårlig kvalitet på driten at det holder bare 15-16 mnd og 16-17000 km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2009 Bilen min har gått 185000km uten at LMM er noen gang byttet. Så det gjelder nok ikke alle. (Bank i bordet ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2009 Bilen min har gått 185000km uten at LMM er noen gang byttet. Så det gjelder nok ikke alle. (Bank i bordet ) bank bank:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2009 Bilen min har gått 185000km uten at LMM er noen gang byttet. Så det gjelder nok ikke alle. (Bank i bordet ) Et lite tips: Få målt luftmassen med diagnose, så skal du se at lmm ikke er så bra som du tror! Skal garantere deg at den ikke gir rette verdier etter den km-stand du oppgir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2009 Et lite tips: Få målt luftmassen med diagnose, så skal du se at lmm ikke er så bra som du tror! Skal garantere deg at den ikke gir rette verdier etter den km-stand du oppgir. Det kan kanskje hende. Men så lenge det ikke er problemer med kraft eller forbruk tror jeg at jeg ikke skal lage problemer for meg selv. Ellers takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...