hvit røyk etter turbobytte.

Anbefalte innlegg

byttet turbo på bilen min, etter lite turbokrasj(les:knekt aksling) :o

monterte nyturboen og startet, lot den stå å gå i en gooood stund før jeg rørte noe som helst.

så skulle jeg testkjøre og se til at det var i orden, det var det ikke.... får ikke turbotrykk, kanskje litt men ikke mye ! du hører turbo suset å litt drag.

etter en liten stund begynnte det å ryke hvit å det røk bare mer og mer og mer.

har gått over ALT av slanger. var noe olje i ic,renset dette men så ut som den kom tilbake i ic?

rant også olje av når jeg tok av eksosen.

min "positive teori" :

turbo og alt er i orden er bare olje i eksos/cat som sperrer trykket og etter hvert som eksosen blir varm ryker det noe jævlig bak meg pga olja forbrenner ??

min negative teori:

topppakning er gåen. evnt oljepumpe(burde ikke olje lyset komme på da) ?

er også nesten som bilen hakker når jeg stanser den : mad :

:shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var den "nye" turbo`n helt ny da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

peise fette ny ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips, har du sjekket oljetilførselrøret? at det ikke er tett slik at din forrige turbo havarerte?

Alltid når jeg jobbet på Møller så byttet vi støtt dette ved turbobytte.

Og hvis det har kommet mye olje i eksosen din tar det lang tid før det renser seg for gammel olje.

Vi lot biler med slik type havari sto ute på tomgang ved litt turtall i en times tid. (når det var kommet olje i eksosen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke det, om det har vert tett og bilen startet med tett oljerør. er vell stor sjangse for at turboen er gåen igjenn da:(

ja tipper cat er full, pga det røk mer ved varm eksos, men skjønner ikke det med at det kommer olje i ic ?:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvit røyk, indikerer ikke det vann som blir forbrent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje=blå røyk

vann=hvit

er det ikke slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte en 06mod transporter som turboen gikk til helvette i.. da ble d bare helt hvitt bak bilden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje=blå røyk

vann=hvit

er det ikke slik?

jo, men me tanke på at dette IKKE luktet vann så tipper jeg røyken stammer fra olje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sansynnligvis oljerester i catalyzer. Kjør en tur og håp at ikke cat er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.