9x17 felg med 225/45 dekk framme og bak Golf 4?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går med 9x17 felger framme og bak på Golf 4 med 225/45 dekk uten valsing? Med godt med senk såklart ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo dette går! Jeg hadde 9x19 f/b på min forrige firer. Det du må passe på er å få innpress forran så nær et30 som mulig.

Jeg hadde 3mm klaring til fjærbein med 9"et30, valset da lett inn kanten, samt flyttet litt på festeskruen til innerskjermen.

Bak kjørte jeg med et20 uten noen problem ;)

 

Jeg tror ikke 17" vil subbe i det heletatt med samme innpress som jeg hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel større sjanse for at det går bra med 215/45-17, og de er ikke så mye mindre i diameter, men gir litt mer strekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress kan justeres da det er RH ZW1 felger med skrudde adaptere. : smil :

 

Har vurdert 215/45-17, men da tror jeg det bare blir 8.5x17, tror det blir strekk nok. Men med såpass tung bil så tror jeg det hadde vært en fordel med den kontaktflaten en kan få.

 

Er det ca. 10mm lenger ut hjula bak må stå for at det skal se likt ut på firer Golf? Kommer til å kjøre samme felg og dekkdim pga. 4Motion, enklere å bytte om og slite jevnere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.