#1 Skrevet April 17, 2009 Har et problem med en bil som har fått "betongvann" på frontrute og siderute. Vannet har rent gjennom et betongdekke og ned på bilen i en garasjekjeller. Har prøvd å vaske, samt brukt isopropanol. Kjenner stripen med fingeren og det er hvite merker når vinduene er tørre. Noen som har vært borte i dette før og har noen ideer om hva jeg kan bruke for å få dette bort. Litt kjedelig å måtte bytte disse vinduene. Mvh Per Kristian Østbråthen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2009 Må vel gå vekk om du bruker vinduspolering og polerer opp. Har trua på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2009 Er glasset anløpt (stoffet trukket seg inn i selve glasset), så er det umulig å få vekk. Stikk innom ett bilglassverksted og hører om du kan polert litt, så kanskje det går vekk. Glassdrive på abildsø er å annbefale, hører du med "sjefen" der som heter Kristian ordner nok han dette for deg gratis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2009 Betong inneholder som du sier kalk.... og det "etser". Jeg bodde en gang i et pen jugendgård i Ålesund sendtrum, der en betongbil med lang slage på pumpen stod i gaten og pumpet betong....Slangen sa KABOOOOOOM....og en haug med betong "regnet" over halve gaten... Jeg ringte brannvesenet med en gang, og de kom og spylet huset:) Ble noen skjolder i et vindusglass, men ellers ok... Går nok ikke vekk tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2009 Du kan gjøre et lite forsøk med fineste type stålull og rødsprit. Klarte å fjerne noen striper på noen vindu etter et hus ble fjerna for maling med lut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2009 Har problemer med Kalk i brønnvannet på hytta, og derfor også litt med bilvasking (spesielt rutene). Husker ikke helt hva det heter, men cellit bang-bang eller noe sånt har jeg funnet ut at virker bra. Også en tube med en blank pasta som de brukte før i tiden til vindusvask. Hva den heter tror du må spørre noen som har noen år på nakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2009 Kalk er jo basisk, og isoprop er jo fettløsende, så den type stoffer tror jeg ikke virker noe bra. Men en syre kan nok hjelpe godt på, kanskje eddik er tingen? Ellers er jo JIF baderom fin til å ta bort såpe og kalkrester på bad, den kan jo også prøves. JIF universal vil ikke fungere noe særlig, gjør iallefall ikke det i dusjkabinettet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...