Vurderer relakkering av bilen - hvor mye hadde det kostet?

Anbefalte innlegg

A4en min er bra, men lakken er dessverre full av riper og ikke så pen.. Jeg vurderer å omlakkere bilen i originallakk. Eller en annen farge da, men usikker på om det blir for jalla, mtp at lakk innvendig fortsatt er i originalfarge.. Hm.

 

Hvilket forarbeid trengs, hvor mye lakk trengs, og finnes det noen som tar slike store jobber billig?

Hva er det som er vanlig å demontere under slike jobber? Skilter og holdere, lykter.. Hva mer? Frontfangeren? Må bak- og framrute taes ut?

 

For 15 000 så er det aktuelt.. Hadde vært kult!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skulle få lakkert golfen for 15000kr i orginal farge. da måtte jeg demontere alt selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Noen steder vi har rabatt på vestlandet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En runde med rubbing, polering etc kan ofte hjelpe mye da!

Lever den inn til Larsens bilpleie i åsane så kan sikkert han gjøre bilen myyye bedre, der har vi også rabatter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult! Hvor mye får vi da sånn ca? Og hvor mye koster noe sånt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster 3900, men for oss i klubben så blir det noen lapper å spare!

Jeg får se imorgen om det blir verdt pengene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg leverte inn bilen min idag stod det en svart BMW der som så NY ut, utrolig pen i lakken! Men etter det han sa så var den mer GRÅ og matt i lakken når den kom inn!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På første bildet ser du bilen FØR rubbing. På andre bildet ser du samme bilen ETTER rubbing.

Tok meg mere enn 2 timer å rubbe bare disse 2 dørene, og 2 dager å ta HELE bilen! Men som du ser av resultatet, ser bilen nesten nylakkert ut :) Og dette var første (og mest sannsynlig siste) gangen jeg prøvde meg på rubbing, så resultatet var bare helt fenomenalt til nybegynner å være.

Etter rubbingen polerte jeg bilen, og tru meg, den ble ENDA blankere :)

 

Så FØR du vurderer å kaste vekk 10tusener av kroner på lakk, så anbefaler jeg deg å gjøre som meg : vinke :

 

-Øyvind

Golf 4 002.jpg

Golf 4 003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg merke til at bilen så og si har byttet farge før og etter rubbing. Helt rått hvor bra bilen ble!

Legg også merke til hvor klart du ser den hvite bilen i speilbildet på det andre bildet, i forhold til på det første bildet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! Det der ble jo bare kjempebra! Jeg har begynt så smått å kjøpe inn poleringsutstyr nå, følger poleringsguiden i bilpleieseksjonen! Koster vel et par tusenlapper i utstyr, men da har jeg jo til framtiden også :)

 

Hørte vi fikk det for 3000 (25% er jo bra det), men blir litt mye om jeg tenker at jeg bruker et par dager på det selv, men har utstyr til kommende prosjekter og sparer et par tusen likevel. Resultatet blir jo sikkert ikke like bra da.. Men den ser så shabby ut nå at det kommer til å bli en stor forandring uansett. Så får jeg finpusse litt senere heller :)

 

Regner med at det er et engangsprosjekt for meg også, hehe. Men så har jeg jo garasje og god avskjermet plass å stå ute i solen og jobbe på den, og plenty med verktøy, så bilmekk her i gården er bare gode greier. Iallefall med det fantastiske været i Bergen for tiden! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate, trodde ikke det gikk å få så mye ut av rubbing. Du må jo ha tatt vekk en del maling for å si det sånn.

 

Kjemperesultat må jeg si. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja man kan få til mye selv, men har idag fått igjen bilen min fra Larsons og WHOW for ett bra resultat!!

Tviler sterkt på at jeg kunne fått det til like bra selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med noen bilder da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate, trodde ikke det gikk å få så mye ut av rubbing. Du må jo ha tatt vekk en del maling for å si det sånn.

 

Kjemperesultat må jeg si. : rock :

 

Vet du, jeg trudde rett og slett ikke at det var håp for lakken! Så jeg prøvde først på panseret, og da jeg så resultatet fortsatte jeg bare i ren lykkerus ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du ett bilde av bilen min etter behandlingen : rock :

 

P4180121.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whoaw!

Dette ser jo helt uvirkelig ut!

/me wants!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jo sies at rubbing ikke tar riper som går ned til grunninga...

Men om bilen er matt og det er snakk om vaskeriper e.l. mindre riper så kan det bli meget bra... Jeg hadde en bmw e36 som egentlig skulle være rød, men den var såpass falma at den så rosa ut da jeg fikk den. Etter jeg rubba den oppe (jeg har gjort det før) så ble den knall rød :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del IKKE stå i solen når du skal igang å rubbe og polere på bilen, da kommer den ikke til å se ut etterpå. Sola "svir" rubbinga/bonevoksen inn i lakken. Finn deg heller en plass inne med godt med lys.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte bilen min inn der også, var beklageligvis en god del riper til grunningen som ikke var noe å få gjort med, men totalt sett ble den kjempebra! Fikk det for 3000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har hatt god erfaring med noen lakkerere på andre siden av svenskegrensa. Litt før man kommer til Charlottenberg tror jeg. For hele jobbing med å pusse ned og lakke opp forskjermene på hans Audi tok de 2000 kr.

 

Nå har jeg liten peiling på lakkering, så det kan godt hende dette ikke er så lønnsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På første bildet ser du bilen FØR rubbing. På andre bildet ser du samme bilen ETTER rubbing.

Tok meg mere enn 2 timer å rubbe bare disse 2 dørene, og 2 dager å ta HELE bilen! Men som du ser av resultatet, ser bilen nesten nylakkert ut :) Og dette var første (og mest sannsynlig siste) gangen jeg prøvde meg på rubbing, så resultatet var bare helt fenomenalt til nybegynner å være.

Etter rubbingen polerte jeg bilen, og tru meg, den ble ENDA blankere :)

 

Så FØR du vurderer å kaste vekk 10tusener av kroner på lakk, så anbefaler jeg deg å gjøre som meg : vinke :

 

-Øyvind

 

 

Hva slags produkter brukte du? Brukte du maskin?

Var jo et helt sinnsykt ferdig produkt : eek :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.