Låsemutter til felger, hvem har det?

Anbefalte innlegg

Lufter en tanke ang låsemutter.

 

Har gått til innkjøp av nytt hjulsett på merca og golfen min og lurer på hvem som kan ha låsemutter til felger?

 

Tips, erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste som selger dekk og felger har dette.

Personlig har jeg dårlig erfaring med dette, da adapteret blir litt slitt etter en stund, og om hjulbolten sitter godt fast kan det være vrient og få den av :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufter en tanke ang låsemutter.

 

Har gått til innkjøp av nytt hjulsett på merca og golfen min og lurer på hvem som kan ha låsemutter til felger?

 

Tips, erfaringer?

 

Gå til en dekk/felgforhandler og ta med deg papirene på felgene, så finner de ut hva du trenger.

Hvis du bruker fei type mutter/bolt, så kan du få en ubehagelig opplevelse (miste hjulet) eller i beste fall at bare felgene blir ødelagt.

Vinkelen på kragen på mutter/bolt er kritisk avgjørende her. Orginal VAG felger har kuleform, men de fleste andre felger har V spor med varierend vinkel fra merke til merke.

 

Ps. bruk momentnøkkel og stramme til opgitt riktig moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også meget dårlig erfaring med låsemuttrer.

Flere ganger med ødelagt nøkkel og noen med mistet nøkkel.

Det er vanskelig og dyrt å få det opp når slik skjer.

Værste tilfellet ble 4 stk 15" felger kappet opp i småbiter for å få de av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bor i Porsgrunn du. Stikk innom Jon's dekk og felg ved siden av ford i porsgrunn. Han har sikkert det inne, om ikke så bestiller han for deg. Super service og veldig bra priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også meget dårlig erfaring med låsemuttrer.

Flere ganger med ødelagt nøkkel og noen med mistet nøkkel.

Det er vanskelig og dyrt å få det opp når slik skjer.

Værste tilfellet ble 4 stk 15" felger kappet opp i småbiter for å få de av.

 

x2. har meget dårle erfaringer med låsemuttere, nøkkelene har en tendens til bli utslitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker dere mutter trekker da el? (har ikke hatt problemer med låsebolten)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2. har meget dårle erfaringer med låsemuttere, nøkkelene har en tendens til bli utslitt.

 

Det er veldig forskjell på låsemutterne, noen er dårlige andre er bra. Har hatt et sett med McGuard låsebolter i 6 år nå, de er like gode nå som de var når de var nye.

Og ikke bruk muttertrekker på låsebolter : smil :

 

Slik ser de ut:

LockBoltRadius.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange fine svar:)

 

jeg får ta en tur til jon tenker jeg og høre. må hå låsemutter til golfen på bbs hjula og til merca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare et h... når de runder seg

dessuten så finns det så mye bra verktøy nå om dagen ,beregna på slike bolter når de er rundet for å få av,som gjør det evt like lett for tyver å få de med seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.