bilen lager MYE røyk når motor er kald

Anbefalte innlegg

Hei! Når min Audi 200 20V er kald lager den veldig mye hvitrøyk. men dette gir seg når den har gått seg opp mot 50 grader. Noen som vet hvor problemet kan ligge?

bilen bruker heller ikke noe vann av betydning

Oljeforbruk - litt men lite. fargen på olja er bra.

Ventiltettninger har vært skiftet for noen år siden.

Eksosanlegg er nytt, har ikke catalysatorer bare 2 potter bak som er under 1 år gammel:D

Noen smarte ord til det:p ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok sidemarkeringslysa dine;) :P heh

Kan være du har en topppakning som lekker litt vatten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den ikke vann så er det nokk bare kondens fra eksosanlegget ditt. Var samme på S4`en til fattern.

Der tømte vi ut sikkert 2 liter ivertfall med kondens vann ifra cattane og bak når vi skifta det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan ha en feil med sprutet, som gir for mye bensin når den er kald. Ryker hvitt om den får for mye fuel på kald motor. Teorien med kondens i eksosen har jeg og trua på. Bor et drens hull i hver potte:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok sidemarkeringslysa dine;) :P heh

Kan være du har en topppakning som lekker litt vatten..

Haha, skal sjekke ut markeringslysa mikkel;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det stopper ved 50 og over tyder på en metallisk utetthet et sted. Ikke spør meg hvor, men metall utvider seg ved temperatur (alt annet også). Kun en kvalifisert antakelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte stempelringer ??????????????? PÅ tide og borre litt større hull og etterfylle med nye stempler : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte stempelringer ??????????????? PÅ tide og borre litt større hull og etterfylle med nye stempler : smil :

Neppe.

Hvis røyk er som regel pga vanndamp i bensinbiler. Alternativt er det mulig feil blanding kan gi hvitaktig røyk.

Slitte ringer gir heller blå røyk hvis oljeringene ikke klarer å skrape med seg olje fra veggene slik at oljen blir med inn i forbrenningsrommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90`n jeg hadde røyk også mye hvitt, men brukte ikke vann.

Var å fikk trykktesta kjølesystemet for å være sikker, men var helt bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.