Hvilken Dekkdim. på 8,5x18??

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg et sett med AEZ icon 8,5x18" som jeg skal bruke som sommerfelger.. Det jeg lurer på er hvilken dekkbredde som passer best til 8,5"?? selv lurer jeg på 245/35/18" men jeg vil ikke at dekket skal være verken for bredt eller for smalt for felgen.... Noen som har erfaringer eller synspunkt??? :)

Ps De skal sitte på en Audi S2 Sedan(ommbygd ja.. ;) ) Siden jeg skal hellakkere den til sommeren er det ingen problemer å valse litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235 på min felg og syns det blei passe....kan værtfall ikke ha noe smalere.Men det kommer sikkert helt an på merke dekk også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt både 225 og 235 på 8,5". Synes nesten det så bedre ut med 225. Synes det er pent at dekket blir litt strekt på felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredden i samme dimensjon varierer ganske mye fra merke til merke. Falken er jo som kjent veldig smalt, mens f.eks. Continental er bredere og mere rett i kantene.

Vil du ha et dekk som er litt strekt på felgen velger du 225 eller 235/40x18. Ønsker du dekket mer "rett i kanten" går du for 245 eller 255/35x18.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tilbakemeldinger : ja :

Blir vel å prøve 245/35/18 Først tenker jeg da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde 205 på 8.5" brei felg. dette ble mye strekk men det synest jeg er fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.