Fantastisk plass for treff!

Anbefalte innlegg

Tror jeg spredde dette budskapet muntelig på shell stasjonen i molde på vei hjem.

 

Men Sterkoder tomta ved blåhallen er jo helt genial. Og de fikk også arrangere konsert inne i blåhallen. Tenk dere det da!! innendørs treff i verdens STØRSTE hall!! =) (den er ikke værdens største da, men det kan virke sånn når du er der)

 

Dette MÅ vi bare prøve å få til! Jeg har stoooor trua. Da det ikke kommer til å være støy for naboer. Pga at fjellveggen vi ta bort det meste. Og det har tross alt vært et skips værft der med drift hele døgnet.

 

Bra ide ja????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligheter kanskje ... noe å tenke på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg spredde dette budskapet muntelig på shell stasjonen i molde på vei hjem.

 

Men Sterkoder tomta ved blåhallen er jo helt genial. Og de fikk også arrangere konsert inne i blåhallen. Tenk dere det da!! innendørs treff i verdens STØRSTE hall!! =) (den er ikke værdens største da, men det kan virke sånn når du er der)

 

Dette MÅ vi bare prøve å få til! Jeg har stoooor trua. Da det ikke kommer til å være støy for naboer. Pga at fjellveggen vi ta bort det meste. Og det har tross alt vært et skips værft der med drift hele døgnet.

 

Bra ide ja????

 

Du hakka sånn tenner utafor stasjonen der at vi fikk det ikke med oss.

Men det er jo en stor plass med masse potensiale, du har rett i det. Angående støyen tar vel den sjøveien over på andre siden av sundet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulighet for å tømme hallen helt da? Slik at det er muligheter for å arrangere et utstillings/salgstreff? Og kanskje eventuelt leie en dugelig musikkgruppe utpå kvelden? :full:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det skal så fryktelig mye til for å "tømme" hallen, tror den er relativt tom slik den står i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulighet for å tømme hallen helt da? Slik at det er muligheter for å arrangere et utstillings/salgstreff? Og kanskje eventuelt leie en dugelig musikkgruppe utpå kvelden? :full:

 

 

Den e stein hakke tom egentlig. Og ja, det er garrantert muligheter for salgsstander, stor utstilling osv osv. Pluss en fantastisk stor plass utenfor. Faktisk nesten en liten landsdel.

De har tross alt hatt "rock on the dock" there.... Så jeg tenker at det er mulighater for å få inn scene igjen. Scene osv, kan jeg orge bra. Pluss alt av PA og lys. (Filmklubben i Kristiansund/ The Convention http://www.convention.no) Hvor jeg er med å arrangere det hiddenpartyet. 500 folk i 5 dager.

 

Må, nesten få med det å litt....

 

Altså, vi klarer å arrangere et gingant bra show. 6 - 7 storskjermer. Store spillturneringer, 60.000 kroner i premiepenger. Leie av bratt Hallen (idrettshall i Kristiansund. koster litt å leie :P ) (for dere utenforstående er det dog ikke denne hallen det er aktuelt å leie) Datautstyr+sponsing osv. Uten at det koster oss noe, utenom egenarbeid og dugnad. Vi starta faktisk planlegginga for neste års treff (convention.no) en måned etter vi var ferdig med årets. Så vi veit litt om arrangement osv. Sponsorer, legat (legat er det MAAAAANGE av) osv osv osv. Det kan sikkert ordnes med at noen her er innterisert i å være med om det er snakk om et bra arrangement.

Neste års premiepott er 100.000 kroner =) kom kom!!!

 

Kay : Så vidt meg bekjent klagde ingen på Terje Tyssland som sto å skrek til langt på natt. Da vil jeg tru at noe fin motordur fram til midnatt knapt vil høres.

Jeg hakka vel ikke tender, jeg fråda vel mer i ekstasen over min knall ide... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde egentlig vært ganske genialt med et biltreff i byen, der vi bruker hele området. Utstilling,salg markedsføring osv osv og i tillegg en åpen fest utpå kvelden.

Absolutt noe å tenke på for å skaffe kapital i kassen : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer jeg ihvertfall. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer jeg ihvertfall. :D

 

 

Da har vi allerede 1 påmeldt =)

 

Møt møte møte!!! Fiks lokallagssjef folk! Ok? Viktig å få et møte lang tid i forveien!

 

/me signoff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde egentlig vært ganske genialt med et biltreff i byen, der vi bruker hele området. Utstilling,salg markedsføring osv osv og i tillegg en åpen fest utpå kvelden.

Absolutt noe å tenke på for å skaffe kapital i kassen : ja :

 

Det du sier der er også veldig lurt. At man har andre arrangement med i ett biltreff. konsert med et band som kan trekke litt folk (Dog ikke vent mer enn ca. 250 - 350 stykk (det er max i Tsjechovbyen kristiansund) (Turboneger trakk ikke mer en max 300 (dog var det her dårlig markedsføring osv, men man stolte vel litt for mye på jungeltelegrafen) Vedkommende som arrangerte gikk i litt tap kan du si =)

 

Andre ting er å dra men feks VW Audi forhandleren i byen. (utstilling av biler, salg osv, nye modeller og kunge stand)

 

Salg av reklameplass.

 

Og ett eller anna anna som man kunne gjort er feks, å høre litt med komunen. Kanskje legge det på en av helgene til byens latterlige mange festivaler/kystuker osv osv. Og kanskje få ett tivoli ned på plassen der. For det er det plass i massevis til. (da får jo far i huset en god uskyldnig til å få med hiddennerd sønnene sine ned for å se på biler og kanskje få de innteresert i noe viktig) Selge selge selge, penger penger penger.

 

Tror også det er viktig at det ikke kolliderer med andre arrangement som er i regi VWAudi-club. tap tap tap

 

Dette er dog bare ideer jeg kaster ut. Og aksepterer konstruktiv kritikk =)

 

Mvh:

Helge Heltent :P

 

 

PS : Syns også andre medlemmer utenfor Nordmøre skal komme med inspill i denne tråden. Selvfølgelig kan det hende det bare blir med praten, men syns uansett det er en bra ide. Og vi på nordmøre er færske i "faget". Trenger derfor hjelp tips osv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ble etterlyst innspil "utenfra" så våger jeg å komme med et lite tips...

 

Ønsker ikke å drepe lysten deres til å arrangere noe, men på meg så virker kanskje dette som et litt vel stort arrangement til et relativt nytt lokallag som kanskje ikke har noen erfaring med treff.

 

Jeg tror nok vi i Agder ville satset litt lavere hvis vi skulle arrangert vårt første treff.

Men som sagt, jeg ønsker ikke å drepe lysten deres, bare ha litt i bakhodet at det er veldig mye arbeid å arrangere treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse planene vil det sikkert ikke bli noe av i år (2005)(dog kanskje til høsten), og vårt første treff blir glattkjøring på Orkanger 5.februar. Vet at fallgruven med dette kanskje er stor, men finner vi ut at mulighetene for et stort pluss etter at regnskapet er gjort opp, slipper vi forhåpentligvis å være ett av de lokallagene som trenger økonomisk støtte hele tiden. Hadde vært kjekt med et årlig treff i Kristiansund i fremtiden. Selvfølgelig store store tanker, men håper misjon og visjon kan gå i ett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva trenger dere så mye penger til da?

 

I Agder har vi ikke hatt behov for noe som helst av kroner, medlemmene betaler selv for det de er med på.

 

NEvner for ordens skyld at vi har fått støtte fra hovedstyret, men det er ikke ting vi "måtte" ha. Det har mer vært en hjelp for å få oss i gang på en måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i mye som har blitt sagt i denne tråden. Dette er kanskje ett treff som vi kan forestille oss litt fram i tid... først må vi få unna kjøringen på Orkanger i begynnelsen av Februar.

Samtidig er det vel litt viktig at ett slikt treff i Kristiansund ikke vil kollidere med andre treff i regi av klubben, som f.eks. NordVest-treffene. Kanskje det kan være muligheter for å samkjøre NordVest-treffet og ett slikt treff? Tenker da f.eks. på ett år i Molde, neste år i Kristiansund osv.... Molde, hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Penger blir det ALDRI nok av, og for den aktiviteten som jeg håper lokallaget en gang vil få trengs det mye, veldig mye. Har mange mange ideer om ting som kan gjøres i lokallagsregi. Enkelte lokallag er fullstendig døde, og dette skyldes ikke kun at det ikke er ork i folket, like mye å si har en begrenset økonomi. Det er helt greit at klubben sentralt spar ut penger til lokallagene, men å få støtte derifra ser jeg på som et nederlag. Det er nesten det samme som om jeg skulle dratt hjem til mor for å spørre om penger...

 

Et samarbeid om Nordvest er kanskje en god ide, Molde ligger en del mer sentralt enn Kristiansund, så slik felleskjøring med en dag i Molde og en dag i Kristiansund tror jeg kanskje folk ikke blir så fornøyde med, tenker da f.eks på avstand og den geografiske samferdselsmotstanden vi har her på Møre med fjords and fjells.

Tenkte kanskje at en sammenkomst som dette kunne inneholde f.eks streetlegal, utstilling (der vi også kunne leie ut salgsboder til lokale firmaer), oppvisning med meget gøye Audier, en stand for Bilsentrum(VW-forhandleren) der de kunne vist nye modeller, og avsluttet det hele med en åpen fest utpå kvelden, der alle i lovlig festalder kunne fått sluppet inn. Tror kanskje at en sånn VW/Audi-festival kunne dratt mye folk til Kristiansund, uansett interesse for bil eller ikke. F.eks møter mange tusen opp i Molde hvert år til jazzfestival, men hvor mange prosenter av disse drar for å høre jazz..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig bare fanatasien og de geografiske forhold som setter begrensninger i utgangspunktet. Når det tenkes videre, vil større arrangementer alltid har en utgifts-, risiko- og inntektsside. Jo større arrangement med relativt høye kostnader (leie av areal, lokaliteter, levende musikk, overnattingsmuligheter, programinnhold, eksterne krefter som må styres, vakthold, og ikke minst OPPRYDDING), desto større fallhøyde/risiko hvis værforholdene skulle tilsi at 100 besøkende kommer i stedet for antatt 2000. Hvem dekker det eventuelle tapet av forventede inntekter ? Litt is i magen er det kjekt å ha, særlig hvis det er første gang det arrangeres.

 

Nesten alle har startet med litt mindre opplegg for så å la det vokse med erfaringer. Det gjelder klubbens hovedtreff også. Første gang arrangerte vi bare på en lørdag, var svineheldige med været, og det kom langt flere enn forventet. Resultat: Overskudd økonomisk, solbrente funksjonærer, tap av Rayban-solbriller (stjålet i et uoppmerksomt øyeblikk) og rimelig tilfredse deltagere. Dette er eksempel på hva som kan skje/skjer under mindre forhold. Ganger vi dette opp med 20 til 50, er risikoen for at ting skjer som også oppfattes ubehagelig langt større.

 

Dersom det i Kr.sund N-området er en utmerket arrangementsplass, er det vel ingenting i veien for at flere lokallag i området går sammen for lage til noe. Men igjen: Gap ikke for høyt, det er bedre med et lite overskudd og fornøyde deltagere, enn eventuelt et kjempeunderskudd og masse oppryddings-problemer av forskjellig art i etterkant. Har vi et "åpent" arrangement, kan du være sikker på at folk med relativt uærlige hensikter benytter anledningen til å få seg noe "billig". Av denne grunn er det fornuftig å ha medlemsarrangementer der de som deltar VET at de er registrert et sted, og følgelig bør/må "holde seg litt på matta". Straks verre er det når uhederlige elementer kan gjemme seg i mengden, gjøre f...skap og la det gå ut over skikkelige folk. Da kan selv våre egne medlemmer få vond smak i munnen ved arrangementet, og avstå fra senere deltagelse. Helt generelt: DET SKAL SÅ LITE TIL FØR ÈN ØDELEGGER FOR MANGE ANDRE ! Dette gjelder egentlig alle klubbens arrangementer. Jeg vet av erfaring at det er lite trivelig å "rydde opp" etter dårlig oppførsel ved overnattingssteder osv. Slikt etterarbeide sporer ikke mye til gå på på nytt, egentlig. Men etter en stund overtar den sosiale interessen, og da så.... Hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at fallgruven med et slikt arrangement kanskje er stor, men det kommer jo ann på hvordan opplegget er. For å begrense risikoen for dette kan vi jo alltids også skaffe sponsorer. Vi får se hvordan ting og tang utvikler seg i lokallaget, men Helges ide var en av de bedre : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mulighetene er der så absolutt!

Men jeg mener at samarbeid med andre nærliggende lokallag også kan være aktuelt, da det ikke er en så altfor stor region vi tilhører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mulighetene er der så absolutt!

Men jeg mener at samarbeid med andre nærliggende lokallag også kan være aktuelt, da det ikke er en så altfor stor region vi tilhører.

 

 

Nei, verdens navle er vi nok ikke. =)

 

Et eventuelt treff på Sterkoder trenger da heller ikke å koste noe spes med penger! Skjønner ikke hvorfor den økonomiske delen blir så meget diskutert.

Jeg hadde blitt vanvittig fornøyd om vi fikk like mange som feks årets Opel treff hadde. 60 - 70 biler? Kan ikke se at det å leie sterkoderhallen skulle koste så spes penger. Tror faktisk det det står på anngående hallen er hvor godt en eventuell søknad om dette blir.

 

Alt det andre jeg har nevnt er jo ting andre må stå for. Det er jo opp til kommunen/det lokale næringsliv til å se på mulighetene for å tjene penger der den eventuelle helga. Og hva komunen ønsker å kunne tilby som feks et trekk plaster ved kystfest ukene. Med for eks å plassere ett tivoli der nede. (tivoliene har jo kun åpent til max 21.00 når de står i sentrum alikavel. så fleksibilitet vedr åpningstider vil jeg tro at det absolutt er på dette området.)

 

Litt sånn andre ting. Vi kan få fine avtaler med feks. dankert kron i molle, eller det firmaet ved ello som jeg glemmer navnet på.

 

Feks. Cola..... Vi får en palle eller to. Og betaler for de vi selger. Legger vi på noen kroner så tjener vi noen. Samme skal være mulig med tanke på andre artikler. (kommer også på nå i skrivende stund at en onkel av meg arbeider på bryggeriet (Åskar sylte) i molde)

 

Nå forventer jeg ikke at noen gidder å lese alt, så jeg håper vi får i stand et møte. Slik at man får tvunget det inn =) hehe.

 

Det at vi har ett møte forplikter jo heller ikke til å måtte arrangere. Men syns det kunne vært spannande å få høre hva dere andre å har av ideer og meninger rundt emnet. Dessuten må vi vel få en form for struktur med tanke på møter/lokale treff/sosialt/rabatter/blah blah blah.....regner med at dere har detti av nå =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Entusiasme er grunnleggende, og den ser ut til å eksistere, flott !

Jeg er selvfølgelig enig i at et rimelig treff sett med lokallagets øyne mht kostnader i form av dyr musikk, høye reklamekostnader (plakater, radio-spot, lokal-TV-innslagg, osv), premier til utstillere/slalomkjøring m.v, vil jo holde risikoen for et stortap nede. Det jeg har erfart er: Hvem har ANSVARET for folks oppførsel, særlig hvis dette skal være et allment treff ? Er det risiko for at lokallaget kan bli erstatningsansvarlig noe sted ? Hvis ikke, er det jo bare å kjøre i gang. Det ser jo ut til at det kan eksistere flere leverandører av varer som vil kunne være til støtte for arrangemnetet. Da er egentlig det viktigste å få solgt idèen til disse leverandørene. Bak det hele vil være en gjetting på antall besøkende/deltagere. Hvis det da arrangeres sammen med et annet trekkplaster, øker jo interessen ytterligere ville jeg tro. Lykke til !

Hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Entusiasme er grunnleggende, og den ser ut til å eksistere, flott !

Jeg er selvfølgelig enig i at et rimelig treff sett med lokallagets øyne mht kostnader i form av dyr musikk, høye reklamekostnader (plakater, radio-spot, lokal-TV-innslagg, osv), premier til utstillere/slalomkjøring m.v, vil jo holde risikoen for et stortap nede. Det jeg har erfart er: Hvem har ANSVARET for folks oppførsel, særlig hvis dette skal være et allment treff ? Er det risiko for at lokallaget kan bli erstatningsansvarlig noe sted ? Hvis ikke, er det jo bare å kjøre i gang. Det ser jo ut til at det kan eksistere flere leverandører av varer som vil kunne være til støtte for arrangemnetet. Da er egentlig det viktigste å få solgt idèen til disse leverandørene. Bak det hele vil være en gjetting på antall besøkende/deltagere. Hvis det da arrangeres sammen med et annet trekkplaster, øker jo interessen ytterligere ville jeg tro. Lykke til !

Hilsen leder'n

 

Ja, dette er jo ting som må diskuteres. Men har virkelig VWAudi-Club så mange narrepettere til medlemmer da? At det skal være noen grunn til bekymring for skandaløs oppførsel? (Nå har ikke jeg vært medlem så veeeldig lenge, derfor ikke fått med meg noen treff av betydning. Så jeg har ingen egene erfaringer)

 

PS. Dere andre som har hatt treff ol. Regner med at dere har hatt et slags oppsumeringsmøte og gjennomgang etter arrangerte treff. Har noen dratt genistreken å skrive opp møtereferat? Isåfall, me want!

 

Eventuelt, skriv om erfaringer etter arrangerte treff. Nå tenker jeg på inspill fra dere som har vært med å arrangert. Ikke hvordan det var å være der osv =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jo disse planene om en fest og slikt sett på litt lengre sikt. Ser for meg at dette kan utvikle seg stort med årene i sammenheng med at vi også utvider innhold på arrangementet. Om en festdeltager gjør skade for seg, vil han jo som under hvilken som helst annen offentlig fest måtte gjøre opp for seg selv.

Ser frem til møtet på nyåret, der vi har mange emner å diskutere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viktig at det ikke oppstår misforståelser. Det finnes noen, men etter hvert svært få, medlemmer som ikke klarer å beherske seg etter noen promiller i blodet. Det jeg tenker mest på er ANDRE som IKKE er medlemmer, men som oppfattes av helt andre mennesker som tilhørende arrangementet. Disse "elementene" har vi ingen kontroll på hvis det er et ÅPENT arrangement. Hva disse finner på KAN skape ubehagelige situasjoner for arrangørene (lokallags-ansvarlige). Mer åpenhet tilsier større vakthold og kostnader omkring dette for å unngå mulig erstatningsansvar. Sånn er det desverre blitt ved større arrangemnter her i landet. Jfr "fotball-hoologans" som ikke går for å se fotball, men for å lage mest mulig kvalm for arrangøren. Hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.