Dørlister og lakkering på A4 B5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

De sorte listene som sitter nederst på dørene har rustet istykker i festet, og må derfor kjøpe nye. I kombinasjon med at jeg planlegger å hellakkere bilen i sommer lurer jeg derfor på:

 

1. Er det mulig å lakke listene (rød markering på bildet), eller er de for myke til at lakken vil sitte? Finnes det evt. lister som er av hardplast?! Mener det var en S4 jeg så.. med tilsvarende karrosseri som meg som var lakkert helt ned, og der så det ut som om det var andre lister også? Noen som har kjennskap til det?

 

2. Hvordan vil det fungere/se ut å lakke bilen "helt ned" over de sorte plastdetaljene (gul markering på bildet)? Noen som har bilder av det?

 

 

dsc00026s.jpg

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det ordner lakkerer'n !

2. Det vil bli berre lekkert! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, det var jo forsåvidt oppklarende det! :)

 

Men, lurer fortsatt på om det noen som har kjennskap til om det finnes andre lister å sette på? og evt. bilder av tilsvarende bil lakkert helt ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Ja, s4 b5 har disse listene i hardplast.. fås på møller.

j.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Ja, s4 b5 har disse listene i hardplast.. fås på møller.

 

Quanta costa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Ja, s4 b5 har disse listene i hardplast.. fås på møller.

 

Ja,men de er over dobbelt så dyre,også blir det ikke noe pent så lenge man ikke har S4 sidekjørt.Får store mellomrom ned til kanalen.. :(

 

Det funker det utmerket og lakkere de orginale.Jeg gjorde det på min,tar man i nok lakkmykner sitter lakken som fy! ;)

http://img.photobucket.com/albums/v239/tandres6/A4%20B5/1024-1.jpg?t=1240315678

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en write-up av hvordan du gjorde dette - så knall ut !

 

Jeg mattet kun listene med 1000-papir,så ordnet lakkereren min resten. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Mange bra momenter..! :)

 

Ja,men de er over dobbelt så dyre,også blir det ikke noe pent så lenge man ikke har S4 sidekjørt.Får store mellomrom ned til kanalen.. :(

men på det bildet du viser så har vel bilen skjørt? vet du hvordan det vil kunne se ut å lakkere listene på en bil uten sideskjørt? Er det meningssløst? Overflaten under kanalene virker liksom ikke helt beregnet for lakkering, så hvor bør man "stoppe" med lakken på vei ned? hva vil se naturlig ut? : klø :

Forresten: Veldig fin bil!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mattet kun listene med 1000-papir,så ordnet lakkereren min resten. :D

 

Hvor kjøpte du sideskjørtene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.