Startproblem passat 1.8 RP motor (90 hk), feil funnet!! El-del i tenningslås.

Anbefalte innlegg

Sliter med den gamle slitern om dagen... Vil rett og slett ikke starte igjen.. Dødt.... Dødt... Tørner, men ingen tenning....:P

Har skiftet plugger, fordelerlokk og rotor, ledning mellom fordeler og coil... Men ingen gnist.... Så da sitter vel kanskje problemet oppi coilen...: klø : Er en firkantet boks, ingen typisk "coil-form".. Er vel noe elektroniske greier som koster flesk....: rolleyes

Kan det sitte en defekt hallgiver i fordeleren min kanskje?? (Mener å ha hørt om at det kan være en årsak til litt trøbbel....)

Noen som har vært borti det samme?

Er forresten en slik monojetronic eller noe slikt... Klarer aldri å lære meg navnet på denne forgasserlignende saken oppi der:p

Løst i dag, 20\4.. Etter skift av coil og samme tilstand... Kom plutselig på at jeg hadde en ny el-del til tenningslåsen liggende.. Skiftet den, og voila..:) Bilen er god som ny.... (Nesten): vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være hallgiveren i fordeleren som er gåen ja. Går an å måle om den gir signal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte hallgiveren og kom fram til at den var OK.. (Brukte en "oppskrift" jeg fant innpå her:p)

Men bryteren i tenningslåsen gjorde susen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.